Gå til innhold

lovforslag om å straffe FØR kriminell handling utf


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*smekk* Nå er det litt vanskelig for en barnehagetante å voldta ett lite barn.

Nei, det er det ikke.

 

Da skal vedkommende være svært syk i den forskrudde skallen sin.

Og hva så? Er ikke mannlige overgripere syke i hodet?

 

Heldigvis må man ha politi-attest for å få jobbe i barnehage. Man må ikke ha politiattest for å lokke nabojenta innomhus.

De fleste overgrep begås visst av noen man kjenner. Så sannsynligvis trenger man ikke å lokke noen som helst.

 

Vi bør derfor forby all omgang mellom barn og voksne som kjenner hverandre, siden det er her overgrepene som regel skjer.

 

Jeg har talt.

Lenke til kommentar

Jeg har talt.

5761845[/snapback]

 

Vel talt (?)

 

Nå gjaldt posten de voksne mennene som sitter på chattesteder og avtaler treff med mindreårige. Jeg ser ingeting galt i at disse skal få en advarsel av politiet om at det de driver med ikke er lovlig.

 

Jeg skulle forresten likt å vite hvordan du mener en kvinnelig barnehageansatt skal klare å voldta ett barn. Med menn er det helt annerledes, og innerst inne tror jeg du vet hva forskjellen er.

Lenke til kommentar
Nå gjaldt posten de voksne mennene som sitter på chattesteder og avtaler treff med mindreårige. Jeg ser ingeting galt i at disse skal få en advarsel av politiet om at det de driver med ikke er lovlig.

5761951[/snapback]

 

Det er ikke forbudt for hverken voksne menn eller voksne kvinner å sitte på en chattekanal og avtale å møte en mindreårig, og jeg ser heller ingen grunn til at det skal bli ulovlig med mindre man med 100% sikkerhet kan bevise at den voksne hadde planlagt å forgripe seg seksuelt på den mindreårige.

 

Likevel er jeg skeptisk til loven fordi jeg mener at det vil bli vanskelig å bevise at formålet med møtet var sex, og at loven vil bli vanskelig å håndheve uten at man skal ta ibruk voldsom overvåkning av privatpersoner som virkemiddel.

Jeg ser ingen grunn til å vedta en lov som ser bra ut på papiret, men som neppe vil gjøre annen nytte enn å gi justisministeren økt oppslutning blant velgerne.

Lenke til kommentar
Nå gjaldt posten de voksne mennene som sitter på chattesteder og avtaler treff med mindreårige. Jeg ser ingeting galt i at disse skal få en advarsel av politiet om at det de driver med ikke er lovlig.

5761951[/snapback]

 

Det er ikke forbudt for hverken voksne menn eller voksne kvinner å sitte på en chattekanal og avtale å møte en mindreårig, og jeg ser heller ingen grunn til at det skal bli ulovlig med mindre man med 100% sikkerhet kan bevise at den voksne hadde planlagt å forgripe seg seksuelt på den mindreårige.

 

Likevel er jeg skeptisk til loven fordi jeg mener at det vil bli vanskelig å bevise at formålet med møtet var sex, og at loven vil bli vanskelig å håndheve uten at man skal ta ibruk voldsom overvåkning av privatpersoner som virkemiddel.

Jeg ser ingen grunn til å vedta en lov som ser bra ut på papiret, men som neppe vil gjøre annen nytte enn å gi justisministeren økt oppslutning blant velgerne.

5761997[/snapback]

 

Dersom mann 40 snakker grisete med Lise 13 ser jeg ingen grunn til å tvile på hans intensjoner.

Lenke til kommentar
Dersom mann 40 snakker grisete med Lise 13 ser jeg ingen grunn til å tvile på hans intensjoner.

5762006[/snapback]

Intensjonene er uvisste. Samtidig ser jeg ingen grunn til å kriminalisere noe slikt. Foreldrene til kåte Lise 13 bør heller passe litt på hva hun driver med på nettet / ha en løpende dialog med henne angående den forunderlige internetverden Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Dersom mann 40 snakker grisete med Lise 13 ser jeg ingen grunn til å tvile på hans intensjoner.

5762006[/snapback]

Intensjonene er uvisste. Samtidig ser jeg ingen grunn til å kriminalisere noe slikt. Foreldrene til kåte Lise 13 bør heller passe litt på hva hun driver med på nettet / ha en løpende dialog med henne angående den forunderlige internetverden

5762024[/snapback]

 

Jeg skulle likt å se den forelder som har tid til å overvåke tenåringene sine.

Lenke til kommentar
nå snakker ikke jeg om overvåking, men klare spilleregler som unge kan velge å følge eller ikke. mener du forresten at siden foreldrene ikke har tid til kidsa sine så skal "ansvaret" flyttes på de som er i interaksjon med tenåringene på nettet i stedet? :mrgreen:

5762102[/snapback]

 

Det er ikke ulovelig for en 13 åring å ha sex med en 40 åring, er det vel?

 

12 åringen som har sex med en 22 åring gjør det kanskje av fri vilje, men det er like fullt mishandling fordi.

 

En mindreårig vet ikke alltid hva han begir seg ut på. Kanskje er han ensom og har få venner, og synes det er kjekt å få oppmerksomhet fra en snill fremmed på nett. Fordi om denne voksne snille fremmede er snill mot den ensomme mindreårige betyr det ikke at han skal ta seg retten å mishandle en mindreårig.

Lenke til kommentar

Nå antar du altfor mye, det er du som tillegger andre personer intensjoner om seksuell omgang. :shrug: Du vil jo straffe folk som chatter grisete, du :ermm:

Det du skriver i forrige innlegg er jo allerede tatt hånd om av straffeloven, så jeg skjønner ikke hvorfor du nevner det engang.

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Nå antar du altfor mye, det er du som tillegger andre personer intensjoner om seksuell omgang.  :shrug: Du vil jo straffe folk som chatter grisete, du  :ermm:

Det du skriver i forrige innlegg er jo allerede tatt hånd om av straffeloven, så jeg skjønner ikke hvorfor du nevner det engang.

5762207[/snapback]

 

Disse spillereglene du nevner i forrige post, synes du ikke at de voksne burde følge disse da? Skal det være den mindreåriges ansvar at h*n ikke utsetter seg for ett fremtide overgrep?

 

Når du fyller 18 blir du myndig, dvs du har ansvar for dine egne handlinger. Er du under 18 har du ikke ansvar for dine egne handlinger. Jeg synes derfor ikke ansvaret skal hvile på den mindreårige som mest sannsynligvis ikke vet hva som foregår engang før det er for sent.

 

Ja det er ulovelig å utføre seksuelle handlinger på en under 16. Meningen med denne nye loven er at man kan avsløre en overgriper før overgrepet tar sted, slik at en uskyldig mindreårig blir spart.

Lenke til kommentar
Meningen med denne nye loven er at man kan avsløre en overgriper før overgrepet tar sted, slik at en uskyldig mindreårig blir spart.

5762237[/snapback]

Effekten av den nye loven kan og vil bli at uskyldige straffeforfølges. Videre sa jeg at ansvaret (hva kidsa driver med på nettet) bør ligge på kidsa og foreldrene deres, ikke hun som chatter med kidsa.

Du er ikke for mye inspirert av Minority Report vel?

In the future, criminals are caught before the crimes they commit, but one of the officers in the special unit is accused of one such crime and sets out to prove his innocence.
Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Meningen med denne nye loven er at man kan avsløre en overgriper før overgrepet tar sted, slik at en uskyldig mindreårig blir spart.

5762237[/snapback]

Effekten av den nye loven kan og vil bli at uskyldige straffeforfølges. Videre sa jeg at ansvaret (hva kidsa driver med på nettet) bør ligge på kidsa og foreldrene deres, ikke hun som chatter med kidsa.

Du er ikke for mye inspirert av Minority Report vel?

In the future, criminals are caught before the crimes they commit, but one of the officers in the special unit is accused of one such crime and sets out to prove his innocence.

5762304[/snapback]

 

Har kua glemt at hu var kalv?

 

Kidsa gjør jo ikke noe straffbart prøver jeg å si.

 

Og det er da slettes ikke snakk om å bure inne alle som snakker litt dirty på nett med en som er under 16.

 

Edit: Minority report har jeg forøvrig ikke sett, så jeg vet ikke hva du mener her.

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Når du fyller 18 blir du myndig, dvs du har ansvar for dine egne handlinger. Er du under 18 har du ikke ansvar for dine egne handlinger. Jeg synes derfor ikke ansvaret skal hvile på den mindreårige som mest sannsynligvis ikke vet hva som foregår engang før det er for sent.

5762237[/snapback]

 

Slå nå i det minste opp i en lovsamling før du uttaler deg. I Norge har personer over 15 år ansvar for egne handlinger og kan straffes for brudd på loven. Før fylte 15 år er det foreldrene som har subjektivt/objektivt ansvar for barnas handlinger. Dersom lille Lise på 13 år blir sextrakkasert på nettet har hun uansvarlige foreldre som ikke har fulgt opp hennes bruk av internett (som faktisk ikke er noe "leketøy" i motsetning til hva mange foreldre tror). Mange organer i samfunnet ønsker å skyve ansvaret vekk fra foreldrene og over på andre, men til syvende og sist er det foreldrene som må sette av tid til å følge opp egne barn skikkelig.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar
Jeg skulle forresten likt å vite hvordan du mener en kvinnelig barnehageansatt skal klare å voldta ett barn. Med menn er det helt annerledes, og innerst inne tror jeg du vet hva forskjellen er.

Du tror ikke menn har f.eks. anus?

5770160[/snapback]

 

Det har da kvinner også. Men hvordan i heiteste mener du at en kvinne skal få til å voldta en mann i anus? Jeg har iallefall ikke penis, og slik tror jeg det er med resten av den kvinnelige befolkningen også.

 

Så hvorfor i heiteste bringer du mannens Anus inn i bildet? :hmm:

Lenke til kommentar

du kan jo lese litt om "rape by gender" :thumbup:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape

 

la meg i tillegg quote dette fra hovedartikkelen:

False "Men do and Women Don't" stereotypes

Double standards

 

....Rape of males by females is often considered desirable by others, criminal penalties are often much less severe and female rapists can claim such rapes are about "love" on national TV in the United States. Rape by females is often falsely held to be limited to those females who are mentally ill and who need treatment while male rapists, on the other hand, are often considered sane and fully culpable.

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
du kan jo lese litt om "rape by gender"  :thumbup:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape

5771871[/snapback]

 

Virkelig interessant lesning. Men da er man virkelig virkelig syk i hodet, dersom man som kvinne prøver å voldta en mann, eller ett barn. Kvinnen får ingen seksuell nytelse dersom den mannlige delen ikke er med på leken. Og jeg har vanskelig for å tro at du frivillig hadde vært med på leken dersom ei gruelig stygg 40 år gammel dame prøvde å få sex med deg uten at du hadde lyst. Om du hadde fått lyst derimot , hadde hun hatt mulighet til å gjennomføre samleie. Men det er vel litt sykt i seg selv å få "lyst" i en slik situasjon.

 

Ta f.eks han som ble "voldtatt" i Bergen, på den måten at ei dame gav han blowjob mens han sov. Stakkars :cry: Ei dame som hadde blitt med han hjem fra byen gav han blowjob :cry: Det må være noens værste mareritt :whistle:

 

Men jeg kan si det helt klart. Om jeg går alene i ei mørk gate i Stavanger sentrum en sen lørdags natt. Da er jeg redd. Livredd!

 

Saken er nemlig, at en mann kan ta tak i ei hvilken som helst jente, rive av henne klærne og putte sin ...... inn i hennes ....... :whistle: Bambambam, og hun er voldtatt. Jeg synes jeg ser den dama som knebler en forbipasserende fyr, og legger seg på knær og setter i gang med å stryke og suge han på ......... hans i håp om at han skal få stå så hun kan gjennomføre voldtekten.

 

En mann får seksuell nytelse ved å putte sin inn i hennes, enten det er en voksen dame, eller for noen ei lita jente. For friske damer er saken noe annerledes. Jeg kan ikke se at den dama som får seksuell nytelse ved å putte fingrene sine inn i Anusen på en mann/gutt er særlig frisk i hodet. (regner med det var det som ble ment ovenfor da jeg ble minnt på at menn hadde anus- takk)

Lenke til kommentar

blablabla... les de falske stereotypiene i artikkelen og det jeg quotet over. du er full av de :sick:

 

la meg oppsummere;

Rape of males by females is widely, but incorrectly, considered impossible because male erectile response is seen as voluntary, when, in fact, it is involuntary.[1] Therefore, male victims of rape by females often face a social, political, and legal double-standard. Female rapists are usually seen as much less culpable than male rapists by the courts. In addition, male victims of female rape often endure a double-bind because men are considered to always want sex with a woman which means that female-on-male rape can be seen, by others, as desirable.
In many countries, male rape is legally classified under a different law or name. However, the nature of the incident, and its consequences, are similar. It is said that male rape is taken less seriously as a result of the stereotypical views held about males in many societies, including modern Western society. Men's rights lobbyists are pushing for tougher male rape laws, and have gained some success.
Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...