Gå til innhold

lovforslag om å straffe FØR kriminell handling utf


Anbefalte innlegg

Nulltoleranse

 

Hvis en gutt på 18 år og ei jente på 15 år blir enige om å bli kjent/treffes, så kan politiet som overvåker chatten på eget initiativ gripe inn, uavhengig om jenta har bedt om "hjelp". Slik kan den nye loven tolkes. Eller HVOR i tilfelle (år) går skillet før man tar i bruk begrepet "gammel gris"? Har du gjort deg noen tanker om det? :dontgetit:

5741129[/snapback]

 

Vel, jeg tenkte mer på en litt lengre opp i åra :ermm:

 

Men min tolkning av dette er at de kan overvåke nettsteder, og dersom de ser tendenser til at noen har tenkt å gjøre noe straffbart kan de ta kontakt med vedkommende over f.eks telefon og si : fy fy ;)

 

Som en påminnelse om at det han har skrevet/sagt er i strid med loven dersom det gjennomføres, og at de vil holde ett øye.

 

Er vel neppe snakk om at man får fengsels-straff for å ha chattet litt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Men om du kjører på den veien fordi du skal kjøre i 80 i 60-sone, er det vel fair-play om du blir bøtelagt for det, for da lærer du at slike ting ikke lønner seg og de andre som kjører i 60-sonen vil ikke ha blitt utsatt for en trafikkfare.

 

Jeg støtter dette lovforslaget 100%. Om noen går der og lusker og vil voldta 14-åringer, må de da selvfølgelig stoppes FØR de gjør det.

Lenke til kommentar
Jeg liker tanken!

 

Det er jo ganske enkelt igrunn. Når en gammel gris på 40 kontakter jenter på 13-14 år på chattested er det ikke for å prate om hvordan det er å gå på ungdomskolen i disse dager.

5740239[/snapback]

Uskyldig til det motsatte er bevist. :shrug:

5740542[/snapback]

 

Nulltoleranse

 

Alle vet at det ikke er lov å ha sex med barn. Alle vet at det ikke er helt rett å chatte med fremmede barn. Alle vet at en som sitter å snakker griseprat med en mindreårig ikke er helt god.

 

Derfor bør det være like straffbart å avtale møte med ett barn over nett, som det er å faktisk gjennomføre møtet og den straffbare handlingen.

5740654[/snapback]

Det er ikke ulovlig å si hei til et barn, evt møte et barn. Å penetrere Tobias (7), derimot. DET er ulovlig.

Lenke til kommentar
Jeg liker tanken!

 

Det er jo ganske enkelt igrunn. Når en gammel gris på 40 kontakter jenter på 13-14 år på chattested er det ikke for å prate om hvordan det er å gå på ungdomskolen i disse dager.

5740239[/snapback]

Uskyldig til det motsatte er bevist. :shrug:

5740542[/snapback]

 

Nulltoleranse

 

Alle vet at det ikke er lov å ha sex med barn. Alle vet at det ikke er helt rett å chatte med fremmede barn. Alle vet at en som sitter å snakker griseprat med en mindreårig ikke er helt god.

 

Derfor bør det være like straffbart å avtale møte med ett barn over nett, som det er å faktisk gjennomføre møtet og den straffbare handlingen.

5740654[/snapback]

Det er ikke ulovlig å si hei til et barn, evt møte et barn. Å penetrere Tobias (7), derimot. DET er ulovlig.

5742215[/snapback]

 

 

Når bestefar (45) avtaler å møte Lise (13) , er det da stor tvil om hva han tenker på å gjøre?

Lenke til kommentar
Jeg liker tanken!

 

Det er jo ganske enkelt igrunn. Når en gammel gris på 40 kontakter jenter på 13-14 år på chattested er det ikke for å prate om hvordan det er å gå på ungdomskolen i disse dager.

5740239[/snapback]

Uskyldig til det motsatte er bevist. :shrug:

5740542[/snapback]

 

Nulltoleranse

 

Alle vet at det ikke er lov å ha sex med barn. Alle vet at det ikke er helt rett å chatte med fremmede barn. Alle vet at en som sitter å snakker griseprat med en mindreårig ikke er helt god.

 

Derfor bør det være like straffbart å avtale møte med ett barn over nett, som det er å faktisk gjennomføre møtet og den straffbare handlingen.

5740654[/snapback]

Det er ikke ulovlig å si hei til et barn, evt møte et barn. Å penetrere Tobias (7), derimot. DET er ulovlig.

5742215[/snapback]

 

 

Når bestefar (45) avtaler å møte Lise (13) , er det da stor tvil om hva han tenker på å gjøre?

5742306[/snapback]

 

Du har lov til å tro hva du vil, men man vet jo aldri. Derfor sier jeg som LarsP; Uskyldig til det motsatte er bevist :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg liker tanken!

 

Det er jo ganske enkelt igrunn. Når en gammel gris på 40 kontakter jenter på 13-14 år på chattested er det ikke for å prate om hvordan det er å gå på ungdomskolen i disse dager.

5740239[/snapback]

Uskyldig til det motsatte er bevist. :shrug:

5740542[/snapback]

 

Nulltoleranse

 

Alle vet at det ikke er lov å ha sex med barn. Alle vet at det ikke er helt rett å chatte med fremmede barn. Alle vet at en som sitter å snakker griseprat med en mindreårig ikke er helt god.

 

Derfor bør det være like straffbart å avtale møte med ett barn over nett, som det er å faktisk gjennomføre møtet og den straffbare handlingen.

5740654[/snapback]

Det er ikke ulovlig å si hei til et barn, evt møte et barn. Å penetrere Tobias (7), derimot. DET er ulovlig.

5742215[/snapback]

 

 

Når bestefar (45) avtaler å møte Lise (13) , er det da stor tvil om hva han tenker på å gjøre?

5742306[/snapback]

 

Du har lov til å tro hva du vil, men man vet jo aldri. Derfor sier jeg som LarsP; Uskyldig til det motsatte er bevist :thumbup:

5742334[/snapback]

Nettop. Jeg har også møtte voksne menn jeg har snakket med på nettet, men ikke faen om jeg har blitt pult i rumpa. Geeezez, er det ikke lenger mulig å bli kjent med eldre mennesker? Kun lov til å ha venner på egen alder. Det er kjipern.

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva i allverden godt voksne mennesker skal med smågutter å gjøre?

 

Og bevis har de jo, "svart på hvitt" i kopien av samtalen på chattestedet.

5742711[/snapback]

 

 

Men, har dem bevis på at han ikke spøkte om det?

 

Og det er da ikke ulovelig å spøke med slikt, hva voksne menn skal innpå chattesteder kan man jo lure på, og der har jeg ingen gode svar.

 

Og er det ikke litt skummelt at det konstant sitter et par svette politifolk og overvåker slike sider?

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva i allverden godt voksne mennesker skal med smågutter å gjøre?

 

Og bevis har de jo, "svart på hvitt" i kopien av samtalen på chattestedet.

5742711[/snapback]

 

 

Men, har dem bevis på at han ikke spøkte om det?

 

Og det er da ikke ulovelig å spøke med slikt, hva voksne menn skal innpå chattesteder kan man jo lure på, og der har jeg ingen gode svar.

 

Og er det ikke litt skummelt at det konstant sitter et par svette politifolk og overvåker slike sider?

5742783[/snapback]

 

Som jeg prøvde å si lengre oppe, så er det ingenting som tilsier at en razzia skal storme inn dørene dine 2 sekunder etter at du har logget deg på sol-chat sin barn/ungdom side. Å få ett brev med "advarsel" i posten fra de som har med overvåkingen å gjøre derimot vil være effektivt.

 

"Vi har lagt merke til at du hyppig besøker sol-chat og ved flere anledninger har kontaktet mindreårige. Vi gjør oppmerksomme på paragraf xx.x (quote lov) og i henhold til dette vil vi i nærmeste fremtid holde ett øye med dine chatte-aktiviteter. "

 

Og hva i all verden er det å spøke med? :realmad:

 

EDIT: Jeg har også mine tvil om at de vil sette "2 svette politifolk" til dette arbeidet :p

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva i allverden godt voksne mennesker skal med smågutter å gjøre?

 

Og bevis har de jo, "svart på hvitt" i kopien av samtalen på chattestedet.

5742711[/snapback]

 

Men man kan jo ikke være sikker på at denne bestefaren eller andre voksne er de som de blir utgitt for å være. Det holder med at en gjeng ungdommer som er forbanna på skolelæreren eller annen voksen, benytter skolens eller bibliotekets pc og registrerer en hotmail-adresse i dennes navn, logger på chatte'n og sjekker opp/avtaler møte med en 13 åring.

 

Minstekravet for å bli tatt for noe burde i det minste vært at "grisen" møtte opp personlig på dette evt. treffstedet. En kopi av en samtale på chattestedet synes jeg rett og slett er for dårlig bevis. :hrm:

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva i allverden godt voksne mennesker skal med smågutter å gjøre?

 

Og bevis har de jo, "svart på hvitt" i kopien av samtalen på chattestedet.

5742711[/snapback]

 

Men man kan jo ikke være sikker på at denne bestefaren eller andre voksne er de som de blir utgitt for å være. Det holder med at en gjeng ungdommer som er forbanna på skolelæreren eller annen voksen, benytter skolens eller bibliotekets pc og registrerer en hotmail-adresse i dennes navn, logger på chatte'n og sjekker opp/avtaler møte med en 13 åring.

 

Minstekravet for å bli tatt for noe burde i det minste vært at "grisen" møtte opp personlig på dette evt. treffstedet. En kopi av en samtale på chattestedet synes jeg rett og slett er for dårlig bevis. :hrm:

5742849[/snapback]

 

Når man tar kontakt er det vanlig med sms-sending mellom den voksne og barnet også. En samtale er selvsagt ikke nok til å nagle noen, men med kommunikasjon over tid skal det ikke herske mye tvil

Lenke til kommentar
Slippery slope.

 

Hva slags holdninger er det når man tror at unge og eldre ikke kan gi hverandre noe? Det er kanskje best at alle voksne kuttes av fra kontakt med barn med mindre det er deres egne.

5742876[/snapback]

 

Ja, ikke sant! Snakker om paranoid samfunn vi skal få etterhvert.

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva i allverden godt voksne mennesker skal med smågutter å gjøre?

 

Og bevis har de jo, "svart på hvitt" i kopien av samtalen på chattestedet.

5742711[/snapback]

Tja, loke sammen? Flere ganger jeg bare har hengt med voksen folk jeg har møtt. Spise kebab sammen, og bare være litt sosiale.

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva i allverden godt voksne mennesker skal med smågutter å gjøre?

 

Og bevis har de jo, "svart på hvitt" i kopien av samtalen på chattestedet.

5742711[/snapback]

Tja, loke sammen? Flere ganger jeg bare har hengt med voksen folk jeg har møtt. Spise kebab sammen, og bare være litt sosiale.

5743745[/snapback]

 

Så er ikke du akkurat noen jente på 14 heller, er du vel ?

 

1988, 3 år yngre enn meg.. du blir 18 i år.

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva i allverden godt voksne mennesker skal med smågutter å gjøre?

 

Og bevis har de jo, "svart på hvitt" i kopien av samtalen på chattestedet.

5742711[/snapback]

Tja, loke sammen? Flere ganger jeg bare har hengt med voksen folk jeg har møtt. Spise kebab sammen, og bare være litt sosiale.

5743745[/snapback]

 

Så er ikke du akkurat noen jente på 14 heller, er du vel ?

 

1988, 3 år yngre enn meg.. du blir 18 i år.

5743808[/snapback]

Feil dato i profilen. Er 15

Lenke til kommentar
Som sagt, man kan ikke straffe noen for et lovbrudd de ikke har gjennomført.

Det blir som å tiltale noen for fyllekjøring om de plukker opp en flaske vodka på vei hjem fra jobb.

5743846[/snapback]

Polemikk med sviktende logikk. All den tid en straffbar handling, dvs lovbrudd, defineres av lovverket vil det som er beskrevet her nødvendigvis falle inn under en slik betegnelse.

 

For å spinne videre på din alkohol-analogi, det er ulovlig å nyte alkohol tidligere enn 6t etter en har vært involvert i en ulykke en burde vite kan medføre etterforskning. Altså er det gjort til en straffbar handling selv om det strengt tatt er alkoholpåvirket kjøring en er ute etter å forby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...