Gjest bruker-45896 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hej Før jeg forteller om problemet mitt skal jeg liste opp komponentene i PC'en min: Hovedkort: Epox EP9NPA+ Ultra CPU: AMD Athlon 64 3200+ "Venice" GFX: Sapphire ATI Radeon X1600XT RAM: 2x Twinmos 512mb 333Mhz PSU: 500w HDD: 1x Western Digital 160GB IDE 1x Western Digital 250GB SATA Jeg har nyeste drivere til alt. Det eneste ny jeg ikke har såvidt jeg vet, er bios, har dårlig erfaring med å flashe den på min forrige pc. Ingenting er overklokket. Windows ligger på 250GB SATA'en. Alle viftene surrer og går så fint som de kan. Og som du ser senere i posten er det bare skjermkortet som er litt varmt. Nå skal jeg fortelle om problemet. Når jeg f.eks. ser film eller spiller, dette skjer uansett hvilket spill. Så, etter en stund, kanskje etter noen minutter hakker lyden, så fryser bildet på pc'en og lyden hakker ikke lenger. Jeg har da skrudd av pc'en veldig kjapt og kjent på de forskjellige delene i pc'en. Ingenting er spesielt varmt etter min mening, både cpu, hdd, ram og ja, rett og slett alt er kaldt. Unntatt skjermkortet, som er litt varmt, men bare litt! Alt dette har skjedd med alle windowsene jeg har prøvd, både 64bit xp pro, vanlig xp pro engelsk 32bit, og xp pro norsk 32bit, som er den jeg sitter med nå. Til sammen har jeg vel formatert 7-8 ganger. Det skjedde og både før og etter jeg har installert nye drivere. Begynner å bli utrolig lei alt maset og spør da mine mednerder på hw.no om hjelp! Håper jeg kan få hjelp, vet det er mange folk som har peiling her! Snakkes! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hei Prøv et annet skjermkort, og kanskje en annen systemdisk. Ha en god kveld. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 joda... men jeg har prøvd en windows på en annen hdd. funket ikke. og skjermkortet mitt er pci e. det er det ingen jeg kjenner som har! Takk uansett! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 joda... men jeg har prøvd en windows på en annen hdd. funket ikke. og skjermkortet mitt er pci e. det er det ingen jeg kjenner som har! Takk uansett! 5738115[/snapback] Vet du om noen som har et PCI-skjermkort da? Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 nei, alle har AGP skjermkort desverre... uff, lurer på hva som kan være galt med mitt nåværende skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå