Gå til innhold

Formatere ektern harddisk

Anbefalte innlegg

Litt småflaut å spørre om dette, men jeg husker ikke helt.. Jeg har noen eksterne harddisker fra før. Nå har jeg kjøpt en helt ny og blank disk.

Det jeg lurer på er om jeg må formatere harddisken inni PC-en først? Der har jeg bare én kabel for harddisker nå (gått over til Shuttle), så det blir litt herk.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt småflaut å spørre om dette, men jeg husker ikke helt.. Jeg har noen eksterne harddisker fra før. Nå har jeg kjøpt en helt ny og blank disk.

Det jeg lurer på er om jeg må formatere harddisken inni PC-en først? Der har jeg bare én kabel for harddisker nå (gått over til Shuttle), så det blir litt herk.

Takk for svar.

5736503[/snapback]

formuler det litt bedre kansje.

Men kan prøve ut ifra det jeg skjønnte!Du koblet den til,riktig,du finner den i datamaskinbehandling,bra, du formaterer den der? ja helt riktig, du klarte det;)

var det til hjelp? :tease:

Lenke til kommentar

Nei, men takk for svar.

I en rask gjennomgang fant jeg 11 feil i dine få linjer, uten å regne med formuleringer.

Trodde at jeg kom med en grei, men konsis forklaring. Jeg skal forsøke å skrive mer detaljert og oversiktlig.

Bakgrunn:

Jeg har en Shuttle PC. Den er allerede koblet til flere eksterne harddisker. Nå har jeg kjøpt en helt ny harddisk. Jeg har ikke gjort noen ting med den. Det er ikke lagret noe på den, og jeg har ikke formatert den. Ingen har brukt den før.

Hva jeg ønsker:

Koble harddisken til PC-en i et eksternt kabinett.

Spørsmål:

Er det nødvendig å formatere den nye harddisken inni PC-en først? Er det mulig å unngå å koble harddisken inni PC-en før jeg kan bruke den eksternt?

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar
Trodde at det var grei, men konsis forklaring. Ok, kan prøve igjen med flere detaljer.

Bakgrunn: Jeg har en Shuttle PC. Den er allerede koblet til flere eksterne harddisker. Alle disse harddiskene fungerer som de skal.

Nå har jeg kjøpt en helt ny harddisk. Jeg har ikke gjort noen ting med den. Det er ikke lagret noe på den, og jeg har ikke formatert den. Ingen har brukt den før.

Hva jeg ønsker: Koble den nye harddisken til PC-en i et eksternt kabinett.

Spørsmål: Er det nødvendig å formatere den nye harddisken inni PC-en først? Er det mulig å unngå å koble den nye harddisken inni PC-en før jeg kan bruke den eksternt?

5736667[/snapback]

Der snakker vi bra forklaring

:thumbs::thumbs:

Kommer litt annpå hva du har kjøpt da. Om du har kjøpt en 2.5 harddisk og et kabinett med dimensjon 2.5, kan du bare sette hdd inni kabinettet der. Deretter kobler du den til pcen via usb/firewire og formaterer den da..

Har du noen link til harddisken har du kjøpt:P?

Lenke til kommentar
Det er den nyeste versjonen av Seagate 300 GB, IDE, 3,5 tommers harddisk. Kabinettet er av typen Icybox og den skal kobles i serie med Firewire-kabel.

5736750[/snapback]

ok, bare og koble det..;) regner med du har gjordt det før;)`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...