milkshake1 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Har eit STORT problem... Ser under mappa, documents and settings at eg har mangen "brukarar". Noko som har komme når eg har oppgradert xp med cd eller installert det. I dag når eg starta maskina, fekk eg eit heilt nytt skrivebord.. med mangen færre snarvegar enn eg har hatt, og eit heilt nytt bakgrunnsbilde.... Altså, eg har fått ein ny f**kings konto..... Dette medfører at eg må reinstallere adsl`n, og at mangen program ikkje fungerar... Er det nokon som kan hjelpe meg med å få tilbake det gamle skrivebordet og den kontoen eg hadde kvelden før... og at eg får sletta dei andre kontoane...? NB. Legg ved eit bilde av mappa med alle kontoane... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hvilken av kontoene er din? Sjekk i mappene om du finner filene dine. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Hvilken av kontoene er din? Sjekk i mappene om du finner filene dine. 5738117[/snapback] Eg finn igjen dei filene eg hadde før pao den kontoen eg hadde før dette skjedde.. Er det at eg må reinstallere ein del program og diverse, pluss at det er irriterende at det bli oppretta så mange kontoar.. Nokon som har ein aning om kvifor dette skjer?? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Av det jeg ser så du har nok klart å installere 2 windows du. Så det er ikke så ille. Og for å finne om dette er riktig så -klick start -klick kontrollpanel -Dobbel klick system -klick avansert -klick instillinger Under system oppstart er en tekst felt hvor det står "microsoft windows og bla..bla..bla.." Klick pilen der og se om det står 2 linjer med microsoft windows. Hvis det gjør det så en av dem er den du savner. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Av det jeg ser så du har nok klart å installere 2 windows du.Så det er ikke så ille. Og for å finne om dette er riktig så -klick start -klick kontrollpanel -Dobbel klick system -klick avansert -klick instillinger Under system oppstart er en tekst felt hvor det står "microsoft windows og bla..bla..bla.." Klick pilen der og se om det står 2 linjer med microsoft windows. Hvis det gjør det så en av dem er den du savner. 5738670[/snapback] Står nok berre 1 windows der du.... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Start | Run | control userpasswords2 [enter] Fjern haken foran "Users must enter a username and passsword..." Trykk OK Velg hvilken konto som skal auto-logge inn Du kan også slette de brukerne du ikke vil ha fra listen Har engelsk versjon, oversett selv om du har norsk Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Start | Run | control userpasswords2 [enter]Fjern haken foran "Users must enter a username and passsword..." Trykk OK Velg hvilken konto som skal auto-logge inn Du kan også slette de brukerne du ikke vil ha fra listen Har engelsk versjon, oversett selv om du har norsk 5740066[/snapback] Skal prøve, men er ikkje brukarar som er problemet... men..... Før dette skjedde, da hadde eg ALLE windows update lasta ned og installert på maskina... no når eg går innpå windows update, då må eg begynne å laste ned igjen alle update som er.... kva skjer? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Antagelig så er det Kent som er den "orntlie" brukeren din. De brukerne med punktum bak tilhører domene. Altså, hvis man logger på et nettverk med server, vil det bli opprettet en profil med bruker.domene. Det som er merkelig, er at dette skjer med deg! Her har jeg ingen god forklaring. Og at du skal bli nødt til å laste ned alle oppdateringer på nytt, stemmer heller ikke. Dette skal jo være på system-nivå, uavhengig av brukere... Kan det være noen programmer/innstillinger som føkker det til? Kan aldri søke for mye etter virus og andre ulumskheter. Har dette vært gjort? Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Antagelig så er det Kent som er den "orntlie" brukeren din. De brukerne med punktum bak tilhører domene. Altså, hvis man logger på et nettverk med server, vil det bli opprettet en profil med bruker.domene. Det som er merkelig, er at dette skjer med deg! Her har jeg ingen god forklaring. Og at du skal bli nødt til å laste ned alle oppdateringer på nytt, stemmer heller ikke. Dette skal jo være på system-nivå, uavhengig av brukere... Kan det være noen programmer/innstillinger som føkker det til? Kan aldri søke for mye etter virus og andre ulumskheter. Har dette vært gjort? 5740130[/snapback] Virus og dritt er det ikkje, for det blir søkt på heile tida her... Eg har ingen forklaring sjølv heller, for dette er noko eg ikkje skjønnar meg på... hvertfall ikkje det at eg må laste ned igjen update, det er jo som du seier noko som allerede er installert på maskina... No har eg no lasta ned igjen dei sikkerhetsoppdateringane som var på windows update og installert dei... no sit eg å vurderar om eg skal slette dei mappene, men er ikkje heilt sikker på om eg tør i tilfelle det slår tilbake seinare.... Endret 12. mars 2006 av milkshake1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Er det lenge siden du installerte/oppgraderte WINXP? Får du byttet tilbake til "riktig" bruker/konto? Og slettet de andre? Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Er det lenge siden du installerte/oppgraderte WINXP? Får du byttet tilbake til "riktig" bruker/konto? Og slettet de andre? 5740217[/snapback] Dette med at det byttet konto skjedde av seg sjølv... starta maskina, og da kom det opp eit heilt nytt skrivebord... ingen av dei snarvegane eg hadde kvelden før eller samme bakgrunnsbilde... Filene og programma eg har på c og d er der dei alltid har vore.. Da dette skjedde oppgraderte eg pc`n med windows cd`n... kansje det er derfor eg må laste ned igjen sikkerhetsoppdateringer på windows update? Brukaren "Kent" har eg alltid våre... er det at det blir fleire av dei (sjå vedlagt bilde på start av post). Her er det filer fra "mine dokumenter" og "favoritter" osv... Går heldigvis ann å kopiere desse filene å flytte dei over i den nye "kontoen" eg har fått... "Kent.KENT-55C3BDD44E.000" Brukere: Administrator, Gjest og Kent... Endret 12. mars 2006 av milkshake1 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Da dette skjedde oppgraderte eg pc`n med windows cd`n... Det er det jeg mente at du har dobbelt opp med windows. Det kan skje hvis du installere windows på en partition som har allerede en windows og under installasjon du velger ikke å slette/formatere. Da blir det dobbelt. Og hvis du åpner med windows utførsker din C:\ da vil du nok se 2 windows der. Den ein er din Kent men den andre avsluttes med *.WINDOWS. Jeg tenkte at du skulle vel se 2 alternativer under system oppstart, men det er sikkert oppført i boot.ini filen. Så det skal væra mulig å starte windows som du hadde før med å fjerne det alternativet som jeg etterlyset under system oppstart med å redigere boot.ini filen eller du kan trykke F8 når maskina starter og da du skal få se 2 alternativer under Velg OS meny. Hvis det er er slik kan du la den andre windows stå der til du ordner opp etter hvert. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Da dette skjedde oppgraderte eg pc`n med windows cd`n... Det er det jeg mente at du har dobbelt opp med windows. Det kan skje hvis du installere windows på en partition som har allerede en windows og under installasjon du velger ikke å slette/formatere. Da blir det dobbelt. Og hvis du åpner med windows utførsker din C:\ da vil du nok se 2 windows der. Den ein er din Kent men den andre avsluttes med *.WINDOWS. Jeg tenkte at du skulle vel se 2 alternativer under system oppstart, men det er sikkert oppført i boot.ini filen. Så det skal væra mulig å starte windows som du hadde før med å fjerne det alternativet som jeg etterlyset under system oppstart med å redigere boot.ini filen eller du kan trykke F8 når maskina starter og da du skal få se 2 alternativer under Velg OS meny. Hvis det er er slik kan du la den andre windows stå der til du ordner opp etter hvert. 5740309[/snapback] Men eg fekk jo nytt skrivebord FØR eg oppgraderte windows.... Prøvde å restarte for å sjå om det var 2 stk windows, men det var det ikkje... var berre 1... Endret 12. mars 2006 av milkshake1 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Dette har ingenting med kontoer å gjøre. Det er opprettet nye profiler. Dette kan skje når windows har problemer med å aksessere din default profil. Du skal ha tilgang til alle disse og kan enkelt kopiere snarveier mm. fra til akkurat som du ønsker. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Dette har ingenting med kontoer å gjøre. Det er opprettet nye profiler. Dette kan skje når windows har problemer med å aksessere din default profil. Du skal ha tilgang til alle disse og kan enkelt kopiere snarveier mm. fra til akkurat som du ønsker. 5740508[/snapback] Ok... profiler er vel kansje eit betre navn på det... Men KVIFOR skjer dette?? kan eg slette dei andre profilene?? har jo fått ein ny profil no, Kent.KENT-55C3BDD44E.000, kan eg da slette dei andre utan at eg får problem seinare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå