Gå til innhold

x1900xtx vs 7900 gtx

Anbefalte innlegg

jeg blir ikke klok på sammenligninger mellom disse på forskjellige testsider på nettet! først leste jeg tester hvor 7900gtx var raskest i de aller fleste tilfeller, men siden har jeg forstått det slik at x1900xtx som regel er raskest i høye oppløsninger med AA, AF, HDR og diverse annen eyecandy slått på... hvilket inntrykk har dere fått?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørs hvor sensitiv du er mot støy også. 7900gtx er bortimot lydløs. x1900xt(x) støyer merkbart mer.

5736140[/snapback]

og ikke minst flytter gtx lufta ut av kabinettet :yes: har også stusset en del på akkurat de forskjellige resultatene somm er rundt om kring. kan det være at de scorer forskjellig på forskjellige chipsett?

Lenke til kommentar

Mitt Club3D har da en vifte som suger luft inne i kabuinette over ribba og ut bak. Og dette er da standar kjøleren på alle xtx1900xtx kort? Så og si at GTX gjør dette noe mer en Ati blir vell feil.

For meg ser det ut til at de nvidia kjølerne dytter 50% in og 50% ut? Men har ikke sett de i praktisk, så kan hende dette er feil. Tenker da på at vifta sitter på miten, åpen og dermed dytter luft ut i begge retninger på kjøleren?

Lenke til kommentar
Mitt Club3D har da en vifte som suger luft inne i kabuinette over ribba og ut bak. Og dette er da standar kjøleren på alle xtx1900xtx kort? Så og si at GTX gjør dette noe mer en Ati blir vell feil.

tenkte den tok kald luft ute og blåste den inn... mener jeg leste dette i reviews. tok vel feil jeg da :yes:

Lenke til kommentar
er vel egentlig nvidia som skal være best i battlefield spillene?  :hmm:

5736370[/snapback]

nei, XTX har 0-8 meir fps enn GTX kortet til nvidia med AA på.

5736399[/snapback]

På en test her så jeg at 7900GTX har en max fps i bf2 på 101, mens X1900XTX har en min FPS på 100, og hadde en max FPS på rundt 132.

Noen som sa oppi her at 7900GTX var billigere, X1900XT er billigere, og det er samme kort som X1900XTX, flasher du biosen til et X1900XT har du et X1900XTX.

Skulle tru det lønnet seg...

Lenke til kommentar

Har selv 1900XTX, så jeg vurderer ikke å kjøpe nytt kort. det er kun ytelse jeg lurer på, og å få litt diskusjon som er begrenset til toppkort vs. toppkort. det er vel slått fast at 7900gtx er stillere og bruker noe mindre strøm. jeg har ikke vært borti kjøleløsninger som har tatt luft utenifra og dyttet INN i kabinettet, men det er mulig det finnes... kjøleren på 1900xtx tar ihvertfall luft fra innsiden og dytter ut...

EDIT: kom mange innlegg siden jeg skreiv dette gitt!

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
er vel egentlig nvidia som skal være best i battlefield spillene?  :hmm:

5736370[/snapback]

nei, XTX har 0-8 meir fps enn GTX kortet til nvidia med AA på.

5736399[/snapback]

På en test her så jeg at 7900GTX har en max fps i bf2 på 101, mens X1900XTX har en min FPS på 100, og hadde en max FPS på rundt 132.

Noen som sa oppi her at 7900GTX var billigere, X1900XT er billigere, og det er samme kort som X1900XTX, flasher du biosen til et X1900XT har du et X1900XTX.

Skulle tru det lønnet seg...

5736482[/snapback]

Jepp, men det er uten AA, då blir forskjelen større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...