Gå til innhold

Hjelp til å finne hele disken

Anbefalte innlegg

Dette er litt av det samme som et annet innleg her, men...lurer på en ting.

Jeg har en WD 250 gb som er helt tom. Jeg skal innstalere xp på den, men da jeg kommer til vinduet som om omhandler partisjoner står det slik:

C: 238000 (237999 ledig)

Det er greit nok, men da jeg går videre, så klarer den bare å lage partisjonen på 131 gb. Det er heller ikke mulig å lage flere partisjoner. Den oppfatter altså at disken er på 250 gb ca, men lager uansett bare partisjonen på 131 gb. Platen er nokså gammel.

Har hørt noe om at det kan gå ann å bruke "Data Lifeguard Tools 11" fra www.wdc.com til å formatere. Er det noen som vet noe om det? Platen inneholder også SP1.

Jeg er takknemlig for alle muligheter/tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, jeg var litt kjapp i fingra.

Du skal installerer XP, og står med blåskjemren og skal partisjonerer opp disken med mere for videre installasjon og får bare tak i 130 GiB ?

Jeg anbefaler deg at du installerer Windows på det du får tak i av plass, og legger inn SP2 etter installasjon for å få tak i resten av plassen.

Programmet i installasjonen er vel smart nok til å vite at det er plass du ikke får tak i, og markerer det som brukt, i stedet for at du får tilgang til alt. Dersom bios sier 250 GB og Windows install sier 130 GB, vil resten komme opp som "brukt".

Lenke til kommentar
Okay, jeg var litt kjapp i fingra.

Du skal installerer XP, og står med blåskjemren og skal partisjonerer opp disken med mere for videre installasjon og får bare tak i 130 GiB ?

Jeg anbefaler deg at du installerer Windows på det du får tak i av plass, og legger inn SP2 etter installasjon for å få tak i resten av plassen.

Programmet i installasjonen er vel smart nok til å vite at det er plass du ikke får tak i, og markerer det som brukt, i stedet for at du får tilgang til alt. Dersom bios sier 250 GB og Windows install sier 130 GB, vil resten komme opp som "brukt".

5736138[/snapback]

Så det vil si at jeg nå innstalerer på det jeg har av plass, og så innstalerer jeg SP2 og da kan d være jeg får ut resten der og da, eller formatere på nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...