Gå til innhold

FX 5800 u-->hvordan slå av core slowdown?

camxer

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg har et Gainward Geforce 5800 ultra GS i pc`en min nå og jeg overklokker den en del. Problemet er at når kortet har en temperatur som er høyere enn 50 grader klokker kortet seg ned fra 500+/1000+ til 400/800 MHz...

50 grader er langt ifra mye og det er plagsomt fordi kortet klokker seg også ned når den kjører standard frekvenser i et par timers spilling. Dette er uforståelig for meg, siden 50 grader ligger pa "grønt" i nvidia panelet og bare ved 70+ grader er det "oransj".

Så jeg spør om det er muligt å skru av den dumme core slowdown funksjonen som funker ikke som den skal? Er det muligt med modifiserte drivere eller må jeg skaffe ny bios?

MVH

Camxer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Core slowdown skal jo komme først på 145 grader jo :cry:

Det er det hvertfall på mitt 5800 non-Ultra, som forøvrig kjører 300/600 i 2D og 400/800 i 3D ;)

Så da kjører ditt kort på non-Ultra hastigheter da?

5736892[/snapback]

Kortet mitt kjører 525/1100 i 3D modus (Golden Sample), men det er noe rart med den core slowdown funksjonen... Hvis den er varmere enn 50 grader sa skrur den ned til low power 3d modus som er 400/800 (non ultra hastigheter) :(

Jeg har ikke peiling pa hvordan jeg kan stoppe det der... har en ganske god kjøler, men det hjelper ikke fordi kortet er jo et varmeovn..

Kan noen modda drivere hjelpe?

Kanskje jeg kan gjøre noe i rivatuner?

MVH

Camxer

Endret av camxer
Lenke til kommentar
har du sjekket i egenskapene for kortet  hva temp er innstilt på, heter vel noe sånt som " reduksjonsterskel for kjerne" hos meg står denne på 115 grader C på mitt 7800 GTX kort

5737244[/snapback]

hos meg er det 130 grader men det klokker ned ved 50 :cry:

Driverene hjalp ikke, provde NGO, omega og forceware med ingen lykke...

Har noen peiling om rivatuner kan fikse dette?

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...