Howard Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (Cebit, Hardware.no): Cebit er hardware-entusiastens mekka. Her er nok en samling bilder fra årets største teknologimesse. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 25 cm vifte Store vifter er jo i utgangspunktet ingen dårlig ide, men har aldri hvert noen stor fan av vifter på sidedøra.. AtW Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) 25 cm vifte Store vifter er jo i utgangspunktet ingen dårlig ide, men har aldri hvert noen stor fan av vifter på sidedøra.. AtW 5735905[/snapback] ikke jeg heller, men den var ganske så fet er den av bra kvalitet flytter den nok mye luft med behagelig lydnivå. gjør det jo sikkert mere aktuelt med passiv kjøling. med litt kjapp regning får jeg den til og ha 4,4 ganger så stort areal som en 12 cm vifte. nesten som man må kjøpe kabinettet bare for og få vifta.... hadde vårt fin og brukt i eget prosjekt Endret 11. mars 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 En god 12cm vifte i stillemodus holder jo seg på en 17-20dB. Hva blir støynivået på en 25cm vifte? Lenke til kommentar
T homas Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Den vil jo bevege seg mye saktere men ha større areal på bladene og derfor(tror jeg) flytte mer luft med mindre lyd Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 En god 12cm vifte i stillemodus holder jo seg på en 17-20dB. Hva blir støynivået på en 25cm vifte? 5736094[/snapback] Det vil jo variere etter motor, turtall osv, men i utgangspunktet så er en større vifte bedre, da man kan flytte like mye luft selv om lufthastigheten er lavere (og man får dermed mindre støy), selv om virkeligheten er litt mer komplisert enn som så, så er jeg personlig en fan av store vifter. De fleste vifter kan jo bli så stille man bare vil, men det viktige er jo hvor stille det er når man flytter en viss mengde luft. AtW Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 En god 12cm vifte i stillemodus holder jo seg på en 17-20dB. Hva blir støynivået på en 25cm vifte? 5736094[/snapback] Det vil jo variere etter motor, turtall osv, men i utgangspunktet så er en større vifte bedre, da man kan flytte like mye luft selv om lufthastigheten er lavere (og man får dermed mindre støy), selv om virkeligheten er litt mer komplisert enn som så, så er jeg personlig en fan av store vifter. De fleste vifter kan jo bli så stille man bare vil, men det viktige er jo hvor stille det er når man flytter en viss mengde luft. AtW 5736340[/snapback] Eller om man driter i støy, og bare vil ha rå kjøling! Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg syns den flaggermusa var fæl. Mange bedre casemodder enn det på forumet her. Tux osv Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Asus A8N-VM CSM ser ut til å passe bra i media-PC-er. Sokkel 939, mATX, GeForce 6150 og innebygget DVI-utgang. Det er jo allerede i salg maaaange plasser. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Liker at de satser på store og stillegående vifter. Både på skjermkort og i sidedøren. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Eller om man driter i støy, og bare vil ha rå kjøling! Hehe. Den tanken slo meg ikke da jeg så viften . Nei, dB er noe herk som må bekjempes med alle midler. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Ideen med 25cm vifter kan tas med til egne casemods, Burde få rimelig bra luftgjennomstrøm hvis du plaserer en bordvifte i front og en bak på en spenningsregulator. Man vil vel tjene mest på så store vifter om man har mye passiv kjøling. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Kabinettet til POV, var vakkert! Kommer disse kabinettene til Norge? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Den POV skjermkort vifta var rå! Om den passer på absolut alle skjermkort, kan jo denne være en god innvestering, hvis det er bra kjøling med den da! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Ideen med 25cm vifter kan tas med til egne casemods, Burde få rimelig bra luftgjennomstrøm hvis du plaserer en bordvifte i front og en bak på en spenningsregulator. Man vil vel tjene mest på så store vifter om man har mye passiv kjøling. 5736985[/snapback] Dette er min løsning: Med denne så legger jeg pcen sidelengs (med begge sidedørene tatt av), slik at pcen akkurat dekker hele hullet, og luften strømmer ut bak på pcen og ut av alle mulige sprekker. Dette for å få best mulig luftgjennomstrømning. Alt dette sammen med to Zalman vf-700-cu, 1 zalman cnps9500led, og en zalman chipsettkjøler, så snakker vi romtemp på alle komponetene. Endret 11. mars 2006 av andrull Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Så spennende ut den skjermkortkjøleren... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det er bra med flere hovedkort med passiv kjøling. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 mye spennende å se på her, men det jeg likte best så lang er den nye skjermkort kjøleren, den så rimelig heftig ut. tror kanskje jeg må skaffe meg en sånn. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Den POV skjermkortkjøleren så heftig ut Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Takk for mange fine bilder :-) Så morsom ut den store viften :-P -sv3inung Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå