Gå til innhold

Emulering av 1024x768 i 800x600

Ralph

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som jeg har prøvd å finne en løsning på nå i lang tid uten ålykkes. Jeg har bygget meg en mp3 spiller i stuen og har funnet det ultimate avspillingsprogrammet. Problemet mitt er at programmet kun kan kjøres i 1024x768 og høyere.

Vet noen om det finnes et program som gjør at en kan emulere en annen oppløsning en den man egentlig kjører (en slags virtuell desktop kanskje)? En eller annen måte å skalere ned programmet?

Ralph

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du egentlig med "emulere" i denne forbindelse? Og hva er problemet med å kjøre 1024, er det kortet eller monitoren som ikke klarer det?

PCI kort kan du f.eks kjøpe hos Tech, ser de har et Creative til kr 555.

Mener å ha sett en plass at det var mulig å ha en desktop med større oppløsning enn monitoren, men da må man jo flytte desktop'en fram og tilbake for å komme til alt.

Ellers kan man jo tenke seg at det går an å skalere ned slik LCD prosjektorer gjør, men jeg tror ikke det ville være noe særlig behagelig å se på.

Hva er forresten det ultimate programmet? Jeg bruker dette.

Lenke til kommentar

Problemet ligger i at jeg ønsker å kjøre programmet ut på tv'en min. Kortet takler høyere oppløsninger enn 800x600 men tv'en min vil ikke vise noen høyere oppløsning. Det var i utgangspunktet en eller annen form for skalering jeg var ute etter.

Programmet jeg bruker er PjPlayer. Ett ypperlig program om en har mange komplette album og cover art.

Ralph

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...