Gå til innhold

Skifte av abonemang gjir meg stort tap :|


Anbefalte innlegg

Jeg er netcom young talk kunde og har 1000kr på korte på dags dato. Men til uka får jeg chess og i følge netcom mister jeg de 1000kr.... dette blir litt dumt syns jeg.... for hvorfor skal jeg miste d.... jeg har jo betalt så mye jo....

 

tatt kontakt med netcom å de sier jeg ikke får det... så da må jeg bruke opp 1000kr til tirsdag :| dette er uhørt!!!

 

noen som har vært borti dette?

 

 

viss jeg mister de pengene for godt må jeg jo si at det er på samme måte som å stjele 1000kr fra en person....

 

fins det måter å få disse pengene igjen på`?

eller er de fortapte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan konvertere til NetCom SmartTalk. Det har omtrent samme priser som Chess Knockout. NetCom vil da overføre de 1000 kronene du har på YoungTalk'en din til SmartTalk'en i form av fratrekk på regning(er). Du får med andre ord bruke SmartTalk gratis til du har brukt opp pengene.

 

Ring NetCom kundeservice så fort som mulig. Ring også Chess for å få kansellert porteringen!

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Du kan konvertere til NetCom SmartTalk. Det har omtrent samme priser som Chess Knockout. NetCom vil da overføre de 1000 kronene du har på YoungTalk'en din til SmartTalk'en i form av fratrekk på regning(er). Du får med andre ord bruke SmartTalk gratis til du har brukt opp pengene.

 

Ring NetCom kundeservice så fort som mulig. Ring også Chess for å få kansellert porteringen!

 

-snubbel

5736438[/snapback]

 

Jeg kjøpte chess gold med mobil...

Har jo 14 dagers angrerett

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Du kan konvertere til NetCom SmartTalk. Det har omtrent samme priser som Chess Knockout. NetCom vil da overføre de 1000 kronene du har på YoungTalk'en din til SmartTalk'en i form av fratrekk på regning(er). Du får med andre ord bruke SmartTalk gratis til du har brukt opp pengene.

 

Ring NetCom kundeservice så fort som mulig. Ring også Chess for å få kansellert porteringen!

 

-snubbel

5736438[/snapback]

 

Jeg kjøpte chess gold med mobil...

Har jo 14 dagers angrerett

5736451[/snapback]

 

Grunnen til at dette skjer er at du mest trolig har innbetalt disse pengene mens du hadde bindingstid hos NetCom. Dersom NetCom etter bindingstiden skal utbetale beløpet, er jo poenget med

 

Jeg støtter forslaget om å endre til NetCom SmartTalk. Du har 14 dagers angrefrist på alle kjøpt/avtaler inngått over telefon/internett.

Så ring Chess og stopp portering, og ring NetCom for å endre til SmartTalk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Viss jeg mister de pengene for godt må jeg jo si at det er på samme måte som å stjele 1000kr fra en person....

5735798[/snapback]

Selvfølgelig ikke. Netcom Youngtalk koster 200 kroner i måneden, og det du ikke bruker opp blir satt til side i form av ringeminutter, ikke penger til gode. Hvis det ikke var slik, kunne du jo bare kjøpt en subsidiert telefon med Youngtalk, brukt den på et annet abonnement, og fått alle pengene tilbake etter et år... :nei:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte chess gold med mobil...

Har jo 14 dagers angrerett

5736451[/snapback]

 

Det var rett og slett dumt gjort å kjøpe hos Chess før du sjekket hva som ville skje med NetCom-abonnementet ditt. På grunn av angreretten skal du kunne løse dette ved å kansellere hele Chess Gold-abonnementet og telefonkjøpet derfra, og endre fra YoungTalk til SmartTalk.

 

Tips: Når du har kommet deg over på SmartTalk, gå innom en NetCom-forhandler og spør om de har noen telefoner som er rimelige pga NetCom-lås. På den måten kan du få rabatt på ny mobil selv om du har et billig abonnement uten binding.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jeg fikk disse penge satt inn på konto da jeg porterte fra Telenor til Chess for mange år siden...

5749845[/snapback]

 

Kan stemme det, siden TnM såvidt meg bekjent ikke har noe forhåndsbetalt abonnement (kontant-abonnement) med avtaletid.

I dette tilfellet var snakk om NetCom YoungTalk, som er et abonnement man kan tegne avtaletid på.

Lenke til kommentar
Jeg fikk disse penge satt inn på konto da jeg porterte fra Telenor til Chess for mange år siden...

5749845[/snapback]

Det er forskjell fra telenor kontantkort og netcom youngtalk (i tillegg til at 2 selskaper kan ha vidt forskjellige praksiser!). Med kontantkort betaler du inn penger, og får en ringesaldo på telefonen din.

 

Med youngtalk får du en billig telefon, og får gratis sms og ringeminutter hver måned - dette får du ikke igjen etterpå da hele poenget med bindingstid dermed er borte :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...