Gå til innhold

Reboot med Adobe Photoshop Elements 2.0


Anbefalte innlegg

:hmm: Min datamaskin rebooter mår jeg holder på med billedbehandling i Adobe Photoshop Elements 2.0. Jeg har trodd at det skyldtes manglende kapasitet i maskinen, som skjermkort og minne. Begge deler er skiftet, og maskinen har vært hos leverandør for undersøkelse mange ganger. Nå mener de at problemet må skyldes APElements 2.0. De hadde vært borti lignende problemer med dette programmet tidligere, og sa jeg skulle lete etter oppgraderinger av programmet på internett.

 

Jeg har ikke funnet oppgradering av APE 2.0, eller løsningen på dette ved å studere Adobes internettsider. Jeg har Windows xp home.

 

Kan noen hjelpe meg med dette? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg bruker Elements 2.0 og det fungerer helt fint (Xp servp 2). Jeg hadde et tilsvarende problem etter å ha oppgradert minne (512>1,5G), dog ifm videoredigering. Jeg mistenker at dette er et minne problem og at minnebrikkene du har satt inn ikke fungerer bra med din PC. Jeg foreslår at du sjekker leverandørens anbefalinger og at du får erstattet brikkene du har kjøpt med en annen type/leverandør. Problemet kan også være relatert til skjermkortet.

 

Mvh

Runar

Lenke til kommentar

Når maskinen omstarter så kommer det ofte en blåskjerm, hvs står på denne blåskjermen? Ofte vil det da være en referanse til en DLL fil, og dette kan være med på å identifisere problemet.

 

Får du ikke blåsksjerm så sjekk følgende:

 

høyreklikk på my computer

velg properties

velg advanced

velg settings under startup and recovery

klikk vekk "Automatically restart"

 

Nå skal du få en blåskjerm istedenfor vanlig reboot, hvis man er heldig :) skriv ned de første linjene og lim inn i denne posten.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det stoners sier, og fikk fram blåskjerm, men jeg vet ikke hvordan jeg skal kopiere alt det som står der.

 

Noterte ned teknisk informasjon:

STOP:0x0000000A (0x00000016,0x00000002,0x00000000,0x804DBDA3)

 

Ved å velge "send feilrapport tol microsoft" kommer en side med denne overskriften: Error caused by a device driver

 

Forteller disse opplysningene noe?

 

Minne og skjermkort er nylig skiftet av datafirma, for noen dager siden ble en driver til skjermkort oppgradert samme sted (tror den hadde med video å gjøre). Den gamle driveren var markert med en gul sirkel med et utropstegn inni, den nye har ikke det og skulle da være OK.

 

Datafirmaet mener at det neste skritt for å finne feilen er å installere xp på nytt.

 

Ang. nye versjoner av A. P. Elements 2.0 vet jeg at det finnes nyere utgaver, men jeg har ikke råd til det. Og vi bruker Elements 2.0 på en annen maskin uten problemer. Den har xp professional.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...