my Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Min datamaskin rebooter mår jeg holder på med billedbehandling i Adobe Photoshop Elements 2.0. Jeg har trodd at det skyldtes manglende kapasitet i maskinen, som skjermkort og minne. Begge deler er skiftet, og maskinen har vært hos leverandør for undersøkelse mange ganger. Nå mener de at problemet må skyldes APElements 2.0. De hadde vært borti lignende problemer med dette programmet tidligere, og sa jeg skulle lete etter oppgraderinger av programmet på internett. Jeg har ikke funnet oppgradering av APE 2.0, eller løsningen på dette ved å studere Adobes internettsider. Jeg har Windows xp home. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
runar-h Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei Jeg bruker Elements 2.0 og det fungerer helt fint (Xp servp 2). Jeg hadde et tilsvarende problem etter å ha oppgradert minne (512>1,5G), dog ifm videoredigering. Jeg mistenker at dette er et minne problem og at minnebrikkene du har satt inn ikke fungerer bra med din PC. Jeg foreslår at du sjekker leverandørens anbefalinger og at du får erstattet brikkene du har kjøpt med en annen type/leverandør. Problemet kan også være relatert til skjermkortet. Mvh Runar Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Elements er oppgradert 2 ganger til henholdsvis 3.0 og 4.0 Lenke til kommentar
berland Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hvis en bug i et program forårsaker reboot av maskinen, så er det i operativsystemet det største problemet ligger, operativsystemer skal aldri la bug i programmer få så store konsekvenser. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Prøvd å bytte driver til grafikkortet? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Når maskinen omstarter så kommer det ofte en blåskjerm, hvs står på denne blåskjermen? Ofte vil det da være en referanse til en DLL fil, og dette kan være med på å identifisere problemet. Får du ikke blåsksjerm så sjekk følgende: høyreklikk på my computer velg properties velg advanced velg settings under startup and recovery klikk vekk "Automatically restart" Nå skal du få en blåskjerm istedenfor vanlig reboot, hvis man er heldig skriv ned de første linjene og lim inn i denne posten. Lenke til kommentar
my Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg har gjort det stoners sier, og fikk fram blåskjerm, men jeg vet ikke hvordan jeg skal kopiere alt det som står der. Noterte ned teknisk informasjon: STOP:0x0000000A (0x00000016,0x00000002,0x00000000,0x804DBDA3) Ved å velge "send feilrapport tol microsoft" kommer en side med denne overskriften: Error caused by a device driver Forteller disse opplysningene noe? Minne og skjermkort er nylig skiftet av datafirma, for noen dager siden ble en driver til skjermkort oppgradert samme sted (tror den hadde med video å gjøre). Den gamle driveren var markert med en gul sirkel med et utropstegn inni, den nye har ikke det og skulle da være OK. Datafirmaet mener at det neste skritt for å finne feilen er å installere xp på nytt. Ang. nye versjoner av A. P. Elements 2.0 vet jeg at det finnes nyere utgaver, men jeg har ikke råd til det. Og vi bruker Elements 2.0 på en annen maskin uten problemer. Den har xp professional. Lenke til kommentar
runar-h Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hei igjen Mitt problem med ikke helt kompatible minnebrikker gav en lignende feilmelding "error caused by device driver". Enkelte kombinasjoner av PC og brikker kan være sære. Runar Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Forteller disse opplysningene noe?5772494[/snapback] Windows mener det er problem med driverne til, sannsynligvis, grafikkortet. Prøv å oppgradere driverne, eller hvis du har siste versjon, prøv en eldre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå