Gå til innhold

Hjelp jeg har blitt lurt!

Anbefalte innlegg

Så en annonse her på hw.no om en som ville selge Sølvlakk til opplåsning av xp cpuer.

Sendte han en mail og sa at jeg kunne gi han 100kr for litt lakk. jada det var greit så jeg forskuddsbetalte og han skulle sende i posten.

Tok 1 uke og jeg fikk ikkenoe da sendte jeg mail, fikk svar faktisk... han skrev at han hadde sendt lakk men at han også skulle sende ny. wow en som tar ansvar tenkte jeg, men neida. nå har det gått en uke til og nå svarer han ikke på email engang.

Jeg har Kvittering på betalingen jeg gjorde til hans konto. Hva kan jeg gjøre? politiet?

Har noen opplevd det samme og fått ordnet noe så ta kontakt på email er dere snille :|

MVH Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har klart å rote meg opp i noke liknande men med litt meir pengar involvert. Eg har gitt selgar ein frist på ei veke til å ordne opp (sende vara eller returnere pengane), ellers vil eg anmelde saka til politiet. Kanskje litt drastisk å gjere det i ditt tilfelle, men det er jo prinsipielt viktig!

Ole

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-23 07:51, skrev Krishell:

Du har kontonommret hans. da finner du ut adresse og telefon nommer. ta med deg en gjeng bøse kammerater og bank på døra, ta gjerne med dere mixmaster og slikt på veen ut! det skaper noe og le av i ettertid

Veldig bra forslag ! :smile:)

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende prob. med en på qxl. Det gjald 4k. Skulle kjøpe bærbar av han... Fattern kontaktet en venn av han som er advokat. Fikk han til slutt å skrive under på et gjeldsbrev. Så sendte jeg det til Politiet og det blir automatisk trekkt fra kontoen hans (når han får seg jobb... men jeg har god tid, med renter å greier :smile: )Dette vil vel kanskje bli litt drastisk i ditt tilfelle da, men du KAN jo true med rettsak? Forbrukerombudet tar kun saker som gjelder over 200 kr..

Mvh.

Marius

Lenke til kommentar

Har nettopp opplevd det samme.. har ikke hørt fra han på 3 uker nå. Har søkt på telefonkatalogen.no, men ingen med det navnet fra e-postene hadde noen kjennskap til handelen.

Det går vel ann å finne ut via nettbanken hvem som eiger kontoen du satt pengene inn på eller hva?

Sånn at jeg er sikker på hvem jeg skal ringe til?

Lenke til kommentar

Politiet vil nokk berre sjå rart på deg om du anmelder han. Er tross alt berre snakk om 100kr, og trur ikkje dei "kastar" vekk tid på ei slik sak når dei ikkje en gang har tid til meir alvorlige forbrytelsar.

Angåande kontonummer går det vel ikkje å finne ut av det på nettbanken? Då må du i tilfelle sende mail via den og undersøke. Eventuelt gå i banken og få noken til å finne det ut der.

Lenke til kommentar

Et et råd til alle som kjøper brukt:

Be selger om å sende varen i oppkrav.

Da betaler du når varen ankommer ditt postkontor.

Det klart at det koster selger 50 kr, da får han bare sette opp prisen 50 kr.

Jeg ville i såfall ofre 50 kr for å sikre det å ikke bli lurt.

[ Denne Melding var redigert av: Robinkle på 2002-09-23 14:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-23 13:19, skrev vaz:

Det går vel ann å finne ut via nettbanken hvem som eiger kontoen du satt pengene inn på eller hva?

Sånn at jeg er sikker på hvem jeg skal ringe til?

Jeg vet at Skandiabanken bruker å rette opp navn/adresse av og til når jeg skriver feil, eller alternative skrivemåter benyttes.

Om det er med grunnlag av et sentralt bankregister eller en lokal Skandiabank-database, vet jeg ikke.

Har aldri prøvd selv å "spore opp" personer på den måten, men det skader jo ikke å prøve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...