venomzorg Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Så en annonse her på hw.no om en som ville selge Sølvlakk til opplåsning av xp cpuer. Sendte han en mail og sa at jeg kunne gi han 100kr for litt lakk. jada det var greit så jeg forskuddsbetalte og han skulle sende i posten. Tok 1 uke og jeg fikk ikkenoe da sendte jeg mail, fikk svar faktisk... han skrev at han hadde sendt lakk men at han også skulle sende ny. wow en som tar ansvar tenkte jeg, men neida. nå har det gått en uke til og nå svarer han ikke på email engang. Jeg har Kvittering på betalingen jeg gjorde til hans konto. Hva kan jeg gjøre? politiet? Har noen opplevd det samme og fått ordnet noe så ta kontakt på email er dere snille :| MVH Anders Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 ring ham! -for du var vel smart nok til å få telefonnummeret før du sendte pengene? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 uff nei tenkte ikke på det. "er jo bare 100kr" tenkte jeg men nå irriterer det meg som ****. trenger den #(¤=% lakken. men kan jeg få gjort noe med kontonret? hva med politiet?! mere hjelp trengs :| Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Kontakt banken og TV2 hjelper deg! :smile: Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Bor du i stavanger? Kunne fått litt sølvlakk av meg i såfall :smile: Har sikkert nok til 10cpuer i det glasset jeg har. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Hei Har klart å rote meg opp i noke liknande men med litt meir pengar involvert. Eg har gitt selgar ein frist på ei veke til å ordne opp (sende vara eller returnere pengane), ellers vil eg anmelde saka til politiet. Kanskje litt drastisk å gjere det i ditt tilfelle, men det er jo prinsipielt viktig! Ole Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Ja, det er _veldig_ viktig! Selv om d "bare" er snakk om 100 spenn så r d som du sier en prinsippsak og fungerer som et budskap til andre skapsnyltere at slikt ikke tolereres! Ha en fortsatt fin kveld. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 du vet vel navnet på personen?? ta deg en titt på http://www.telefonkatalogen.no og søk etter navnet hans. Evnt bruk konto-nummeret og nettbanken for å finne ut hvem som er registrert under det konto-nummeret. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Send meg all info du har i en pm - så skal vi se ... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Du har kontonommret hans. da finner du ut adresse og telefon nommer. ta med deg en gjeng bøse kammerater og bank på døra, ta gjerne med dere mixmaster og slikt på veen ut! det skaper noe og le av i ettertid Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 07:51, skrev Krishell:Du har kontonommret hans. da finner du ut adresse og telefon nommer. ta med deg en gjeng bøse kammerater og bank på døra, ta gjerne med dere mixmaster og slikt på veen ut! det skaper noe og le av i ettertid Veldig bra forslag ! :smile:) Lenke til kommentar
Zalofigth Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg hadde et lignende prob. med en på qxl. Det gjald 4k. Skulle kjøpe bærbar av han... Fattern kontaktet en venn av han som er advokat. Fikk han til slutt å skrive under på et gjeldsbrev. Så sendte jeg det til Politiet og det blir automatisk trekkt fra kontoen hans (når han får seg jobb... men jeg har god tid, med renter å greier :smile: )Dette vil vel kanskje bli litt drastisk i ditt tilfelle da, men du KAN jo true med rettsak? Forbrukerombudet tar kun saker som gjelder over 200 kr.. Mvh. Marius Lenke til kommentar
vaz Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Har nettopp opplevd det samme.. har ikke hørt fra han på 3 uker nå. Har søkt på telefonkatalogen.no, men ingen med det navnet fra e-postene hadde noen kjennskap til handelen. Det går vel ann å finne ut via nettbanken hvem som eiger kontoen du satt pengene inn på eller hva? Sånn at jeg er sikker på hvem jeg skal ringe til? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Hvis du får tak i han duden så si at han må selge meg og litt :smile: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 (endret) Hei NetFinity! så du skrev at jeg kunne få litt lakk av deg! dette hadde hvert kjempe fint! kunne du eventuelt sende meg litt i et liten flaske eller boks så kunne jeg overført litt penger til deg fordi du er så snill! mvh anders Endret 23. august 2011 av venomzorg Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Politiet vil nokk berre sjå rart på deg om du anmelder han. Er tross alt berre snakk om 100kr, og trur ikkje dei "kastar" vekk tid på ei slik sak når dei ikkje en gang har tid til meir alvorlige forbrytelsar. Angåande kontonummer går det vel ikkje å finne ut av det på nettbanken? Då må du i tilfelle sende mail via den og undersøke. Eventuelt gå i banken og få noken til å finne det ut der. Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Et et råd til alle som kjøper brukt: Be selger om å sende varen i oppkrav. Da betaler du når varen ankommer ditt postkontor. Det klart at det koster selger 50 kr, da får han bare sette opp prisen 50 kr. Jeg ville i såfall ofre 50 kr for å sikre det å ikke bli lurt. [ Denne Melding var redigert av: Robinkle på 2002-09-23 14:44 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 13:19, skrev vaz:Det går vel ann å finne ut via nettbanken hvem som eiger kontoen du satt pengene inn på eller hva?Sånn at jeg er sikker på hvem jeg skal ringe til? Jeg vet at Skandiabanken bruker å rette opp navn/adresse av og til når jeg skriver feil, eller alternative skrivemåter benyttes. Om det er med grunnlag av et sentralt bankregister eller en lokal Skandiabank-database, vet jeg ikke. Har aldri prøvd selv å "spore opp" personer på den måten, men det skader jo ikke å prøve... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Ja det går - jeg gjør det stadig vekk ... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 dæven, fikk faktisk lakken nå (2 uker forsinka ellerno) men lakken hadde stivnet! helt ubrukelig! selger svarte også på email, han sa at han hadde hvert bortreist. så kan skulle finne noe bedre embalasje også sende ny lakk. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå