Crazymonkey Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har akkuratt fått meg denne Samsung harddisken, som jeg vil kombinere med Western 200gb harddisk. Jeg fikk først, etter mange forsøk, til Samsung haddsiken, men så pluttselig forvann den! Har prøvd å bytte kontaktene og forskjellige innstillinger, men finner bare Western Digital! Hva kan være problemet?! Jeg har et Abit AS8 hovedkort, vist det skulle hjelpe. Spør vist det er noe! Mvh Øystein a.k.a Brille Knut/Crazymonkey Lenke til kommentar
Crazymonkey Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Tenkte at jeg måtte mase litt...dette er vel kasnkje et typisk problem..? Vil ialefall ha forslag på hva som kan være galt! Mvh Øystein S Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Rekner med at du har dobbeltsjekka alt av sata kobler og strømkabler, kan altids vere ein kontakt eller strømsplitter som ikkje har heilt kontakt... Har du lagt inn alt av raid drivere som følgte med hovedkortet ? Er dette under instalasjon av xp at han ikkje finner harddisken ? Lenke til kommentar
Crazymonkey Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Har en harddisk med XP og Windows filene på. Men bruker ikke denne til det. Alle drivere skal være innstallert, men kan jo ta en skjekk på det. Har prøvd å skifte strømkabler og SATA kabler, me finner fortsatt ingen harddisk. Får spør kjeresten til søtern, som vet det meste om data, vist jeg selv ikke finner ut av det Kan det være at jeg må oppdatere BIOSEN? Endret 12. mars 2006 av Crazymonkey Lenke til kommentar
Crazymonkey Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Jeg lastet ned en ny driver til SATA RAID - controller, men den ville ikke la seg innstallere. Skulle bare brukest til spesielle SATA RAID.... Jeg har ialefall D347PRT SCSI controller... Har sjekker at det ikke kan være stømkabelene.... Men det med at jeg har 2 harddisker. Kan det være grunnen? SATA harddisker bruker jo ikke jumper. Og "hovedharddisken" er satt opp som MASTER. Endret 12. mars 2006 av Crazymonkey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå