Partikkel Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Jeg kjøpte meg nytt hovedkort og ba om et som støttet både DDR SDRAM og SDRAM. Jeg fikk KSI K7T Turbo og tok det for god fisk. Jeg kan ikke lese noen steder at det støtter DDR SDRAM. Er det noen som har peiling? Jeg har PC133 Rambrikker nå, men ønsker å gå over til DDR SDRAM etterhvert. Lenke til kommentar
rXtotal Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 MSI K7T Turbo støtter kun vanlig sdram og ikke ddr-sdram. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 kommer ikke på noen msi kort med både ddr og vanlig sdram i farta.... eneste kortet jeg kommer på som støtter dette er asus a7a266. ulempen med dette kortet er at det har støtte for intill 3gb sdram, men bare 2g ddr sdram Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Hold deg for all del unna Asus A7A266 kortet. Dette kortet benytter et chipsett fra ALi som er kjent som det chipsettet sm utnytter DDR dårligst. De chipsettene som utnytter DDR best er : 1. AMD761 2. ViAKT266 3. nForce420 Rekkefølgen viser det eldste til det nyeste og sier på ingen måte noe om ytelsen på chipsettene, da jeg ikke er sikker på dette. Men det sies at nForce chipsettet skal være rimelig heftig. Vil bare skyte inn at jeg selv kjører ASUS A7M266 med Athlon XP 1800+ og 512MB DDR-Ram og er MEGET fornøyd med dette. Lenke til kommentar
rXtotal Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 ECS K7S5A støtter både ddr-sdram og vanlig sdram. Dette hovedkortet benytter SIS735 chipset, som skal ha meget god ytelse. Hovedkortet har ellers svært begrensede muligheter dersom du skal overklokke. Den eneste jeg vet om som selger dette hovedkortet er Multicom, PCMax hadde dette tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå