Uxzuigal Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Joda, installerte mitt MSI K8N Diamond hovedkort som kom i posten i dag, samme men 4 fine 320gb fra WD Tenkte at nå skulle det bli morro, da mitt gammle Asus hovedkort hadde bukket for seg, og jeg var lei søppla deres. Men, så starter vi maskinen, det går ca. 0 sekunder før man ser et enormt lys og en elektrisk poof lyd, etter noen få sekunder slår maskinen seg av, jippi! Ser da inne i kabinettet , demonterer saker og finner ut at det var det medfølgende WLAN/Bluetooth kortet som hadde kortsluttet. Fjernet da kortet og håpet på det beste, men når jeg starter maskinen sitter jeg med hverken bilde eller post beep meldinger, bare et blått lys på hovedkortet Regner da med at hele møkka er kaputt, hovedkortet hvertfall. Hva tror dere om de andre komponetene, stor risiko for at resten er ødelagt, harddisker, 3d kort? Det var svidd på toppen av WLAN kortet. Er mest redd for mine harddisker og 3d Kort, hehe. Har prøvd å skifte RAM slotter uten hell. Problemet er at dette er første booten, men det er vel rimlig å anta at det er kortsluttningen sin feil at maskinen ikke starter ) Har sendt etter RMA nummer men 2 uker uten musikk, uff. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Haha Typisk MSI kort, bare trøbbel Sikker på at du ikke hadde koblet feil? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Haha Typisk MSI kort, bare trøbbel Sikker på at du ikke hadde koblet feil? 5735281[/snapback] Har brukt MSi i maaaange år på jobben, og montert mange hundre maskiner, alle har startet, og ingen problemer med hovedkortene (alle har vært Intel(uten at det har noe å si)) Får meg et K8N Diamond Plus over helga, og regner med at det blir null problemer. Back to the problem: Tviler (men kan aldri være sikker) på at disker/3Dkort har tatt kvelden, samme for prosessor. Har du mulighet for å teste alle delene på ASUS kortet? Er det mere som er defekt, så kan du vel så vidt jeg vet få det dekt på hovedkortets garanti (iom. at det var det som forrursaket at det gikk heden). Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Du må nok ha kobla feil en plass ja. Har selv det samme kortet i min nye pc og det fungerer kjempe bra. Starta med en gang det, eneste som var problemet med det var at det ikke passa helt i kassa mi, men det fikk jeg ordna. Når du prøvde å starte maskina, gikk det noen sikkringer i huset samtidig da? Det var nemmelig det som skjedde på den gamle maskina mi i sin tid. Hadde kobla ledningene på hovedkortet feil og da smalt det noe jævli, det kom vel en blå røyk og iallefall en sikkring gikk. Etter det har jeg alltid sett litt i manualen før jeg begynner å bygge maskiner. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Nei... Jeg har bygd maskiner i flere år, det skal også være rimlig umulig å kobble et PCI kort feil (passet desverre ikke inni Ram slotten, duste kort..). LEDs, Ram, Jumper, 3D Kort, CPU og størm var riktig tilkobblet, det er ikke akkurat et puslespill Har ingen tvil om at det kommer på garantien, men det jeg frykter for er de andre komponentene i maskina. Edit: Har desverre ikke muligheten til å prøve på Asus kortet da det kvelda etter drøyt 2år. Endret 11. mars 2006 av Snabben Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det kan jo være at du har hatt en defekt PSU og. Men, godt mulig HK hadde en fatal feil. Muligheten for at det har gått utover andre komponenter er vel stor. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 PSUen har fungert perfekt helt til nå, er en bråkete Silverstone 650 watt:) Ikke noe problemer med. Snakket med endel folk nå og generelt sett mener de at sjangsen for at det har skjedd noe med de andre komponentene er liten, det er jeg vel også enig i selv da det virket som en ganske lokal skade som ikke har spredde seg til andre komponenter, hadde dog ingenting startet hadde jeg blitt mer skeptisk Vi håper på det beste og kjører Sandefjord på mandagen, hehe. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Tror ikke du har noe å engste deg for Nytt kort, og du er oppe å kjøre uten flere problemer (forhåpentligvis) Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Edit: Problemet fortjener en egen topic. Fortsetter her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=551499 Endret 16. mars 2006 av Snabben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå