Henit Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har prøvd på dette noen ganger, men ofte gitt opp uten så mye tolmodighet. Målet er altså, en enkelt, jeg har en unix maskin (debian testing), ønsker et ganske enkelt system for å spille og streame ut mp3 filer på tcp/ip. Jeg går ut ifra at jeg stort sett trenger to applikasjoner til dette formålet. Jeg har forsøkt noen forskjellige alternativer, bla. ved å legge inn icecast2, og forsøke å spille med liveice, og et par liknende alternativer, men det er alltid noen små problemer som gjør at det ikke fungerer. Det jeg trenger er å kunne spille musikkfiler (primært mp3), mulighet for spilleliste (og gjerne enkle funksjoner som å skippe til neste fil i spillelisten), og mulighet til å streame dette ut. Desto enklere oppsett og bruk, desto bedre. Målet er å kunne styre dette fra script (php) når det fungerer som det skal. Noen forslag til hva jeg burde benytte til dette formålet? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Har du sett på gnump3d, da kan du streame musikken din til en hviken som helst musikkavspiller. Veldig enkel å sette opp. Lenke til kommentar
Fract Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Sjekk ut http://www.kplaylist.net/index.php?screenshots=true# det er konge Lenke til kommentar
Henit Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Det er mulig jeg ikke forklarte meg helt godt, jeg trenger et serverstreaming system (musikkavspiller + streamserver) for kommandolinje, så enkelt som mulig, slik at jeg kan benytte det til å lage egen frontend ala den du linker til sir-ivar. Jeg har bare støtt på så mange små/store problemer når jeg har testet forskjellige alternativer, så trenger litt tips og erfaring på slike programmer Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Har du sjekket ut gnump3d da? Den er meget brukbar. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det er mulig jeg ikke forklarte meg helt godt, jeg trenger et serverstreaming system (musikkavspiller + streamserver) for kommandolinje, så enkelt som mulig, slik at jeg kan benytte det til å lage egen frontend ala den du linker til sir-ivar. Jeg har bare støtt på så mange små/store problemer når jeg har testet forskjellige alternativer, så trenger litt tips og erfaring på slike programmer 5735574[/snapback] Kanskje du kunne fortelle hvilke du har brukt og hva som eventuelt var feil med dem? Selv har jeg brukt mpd og ncmpc med brukbart resultat. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Bruk gnump3d! veldig enkelt å sette opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå