_tHokA_ Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg sitter her og trykker litt rundt på komplett.no og ser på kabinetter og støydempning til den. Jeg har hatt CM stacker før, men var så dum å selge den. Men har nå bestemt meg for å kjøpe den igjen. Viftene på kabinettet var jo bare skrudd på, iallefall den 120mm bak. Så jeg tenkte å kjøpe inn noen støydempning til viftene og harddisken jeg skal ha der. Jeg kom over Anti-Vibration Mounting Kit - 60 mounting components som skal være en pakke med deler som skal dempe støyen på vifter f.eks. Men er det noen her inne som har prøvd dem, og som merket forskjell? Den "enheten" som skal dempe støyen ifra harddisken er en DiskTwin ifra Nexus. Den så jo grei ut, men virker den? Jeg er ute etter å gjerne støy ifra delene i maskinen, uten å kjøpe vannkjøling eller å legge inn matter. Så er det noen som har noen erfaring med de to settene? ..eller som har forslag til andre deler? CM stacker har vel støydempning på HDD skuffen vel? Kom til å huske at CM stacker har jo viberasjons stopper (gummi feste) på HDD skuffen Men skuffen skal jeg jo ikke bruke om jeg kjøper DiskTwin enheten Takker for alle svar Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Jeg sitter her og trykker litt rundt på komplett.no og ser på kabinetter og støydempning til den. Jeg har hatt CM stacker før, men var så dum å selge den. Men har nå bestemt meg for å kjøpe den igjen. Viftene på kabinettet var jo bare skrudd på, iallefall den 120mm bak. Så jeg tenkte å kjøpe inn noen støydempning til viftene og harddisken jeg skal ha der. Jeg kom over Anti-Vibration Mounting Kit - 60 mounting components som skal være en pakke med deler som skal dempe støyen på vifter f.eks. Men er det noen her inne som har prøvd dem, og som merket forskjell? Den "enheten" som skal dempe støyen ifra harddisken er en DiskTwin ifra Nexus. Den så jo grei ut, men virker den? Jeg er ute etter å gjerne støy ifra delene i maskinen, uten å kjøpe vannkjøling eller å legge inn matter. Så er det noen som har noen erfaring med de to settene? ..eller som har forslag til andre deler? CM stacker har vel støydempning på HDD skuffen vel? Kom til å huske at CM stacker har jo viberasjons stopper (gummi feste) på HDD skuffen Men skuffen skal jeg jo ikke bruke om jeg kjøper DiskTwin enheten Takker for alle svar 5734978[/snapback] Det Mounting-kit'et så greit ut det, men jeg har et annet forslag til deg som sikkert ågså er billigere. Ta en kikk på denne siden hos Microplex. http://www.microplex.no/category.aspx?cat=229&mcat=15s229 De viftefestene i gummi nesten nederst på siden kan anbefales! Når det gjelder støydemping av hd'er kan du ta en kikk på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=435553&hl= Med vennlig hilsen Han Derre Endret 14. mars 2006 av Han Derre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå