Gå til innhold

Beste 939 med AGP støtte?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Hepp!

For en time eller to siden sluknet maskinen min på vei til Arathi Highlands og det er enten hovedkortet eller CPUen som sa takk for seg, noe som i og for seg var greit nok med tanke på at jeg lenge har dvelet på om jeg skulle oppgradere til 939 eller ikke.

Men siden jeg har et X800XT PE så hadde jeg ikke stort lyst til å oppgradere skjermkortet så spørsmålet er; Hvilket 939 hovedkort med AGP støtte er best? Trenger ikke integrert lyd, grafikk og nettverk, men det er viktig at det er passivt kjølt, stabilt og og en ordentlig BIOS som en kan fikle litt i. Budsjettet er ikke helt klart enda, men ikke noe over 1000lappen i allefall...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslaget, men det der blir desverre uaktuelt! Chipset kjøleren kommer sannsynligvis i veien for min massive GPU kjøler og CPU sokkelen er plassert ALT for nerme GPU sloten til at jeg får plass til min massive Schyte ninja ved siden av min massive GPUkjøler ;)

Edit: For å understreke det enda bedre:

-->MÅ_være_passivt_kjølt<--

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Asrock dual har pris, agp, pcie, flat passiv chipsettkjøler og mange minnesokler på sin side. Det har mange funksjonelle bioser, men ingen av dem er spesielt sexy...

5734946[/snapback]

Jo jeg har sett litt på det billigste 939 hovedkortet jeg fant i prisguiden - ASRock.

Men jeg har mine tvil til dette kortet, for det første fordi jeg har et annet ASRock kort som en må bruke pins for å klokke med :dribble: og det andre fordi det er det billigste :hmm:

Kan det virkelig måle seg med de dyrere kandinatene?

Edit: Jeg er så dritt lei av "ok" hovedkort at jeg ikke kan få sagt det!

*kose på mitt gamle Abit KR7a, socket A hovedkort :love: *

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Passiv kjøler + 4 s-ata... Finnes det da? Jeg kan ikke finne noe som kan tilfredstille ditt behov...

Edit: Jeg er så dritt lei av "ok" hovedkort at jeg ikke kan få sagt det!

Budsjettet ditt er under 1000.-, så du kan ikke vente deg gull og grønne skoger...

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

den har ingen høyde så det vill ikke komme i veien.

asrock har 3 sata 2 sata og 1 sata-2.

lydkort 7.1

nett

1.45 volt med lett voltmodd 1.55

ram (value ram 2.5V)

2.6 vanlig- hiGH settings 2.7

ram multiplier 133/166/200 pci-e/agp/pci async

går fra 200 til 270HTT/fsb, etter det med OCW bios opptill 300

har støtte for am2 eller noe sånt og ddr2 i framtid, vet å anskaffe et kort, noe lignende pci slot for dette

Lenke til kommentar
Der var det ikke noe som stoppet på arkitekturen, men beklager at jeg glemte å si det, men jeg trenger mulighet for 4IDE enheter (som det her) og minst 4 SATA enheter! Dette har kun 2 :(

5734948[/snapback]

du trenger bare 2 ide porter for å få plass til 4 enheter. det går 2 per ledning

Lenke til kommentar
Der var det ikke noe som stoppet på arkitekturen, men beklager at jeg glemte å si det, men jeg trenger mulighet for 4IDE enheter (som det her) og minst 4 SATA enheter! Dette har kun 2 :(

5734948[/snapback]

du trenger bare 2 ide porter for å få plass til 4 enheter. det går 2 per ledning

5735131[/snapback]

Ja jeg vet det, det er derfor jeg skrev "som det har" i parrantes bak ;)

Argh, jeg får vel gå for ASRock sitt kort da intill videre... Er jo ikke i akkutt HDDnød...

Da er det CPU som står på handlelista så jeg laget like så godt en egen tråd for det også:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=549196

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...