P-in-P Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hepp! For en time eller to siden sluknet maskinen min på vei til Arathi Highlands og det er enten hovedkortet eller CPUen som sa takk for seg, noe som i og for seg var greit nok med tanke på at jeg lenge har dvelet på om jeg skulle oppgradere til 939 eller ikke. Men siden jeg har et X800XT PE så hadde jeg ikke stort lyst til å oppgradere skjermkortet så spørsmålet er; Hvilket 939 hovedkort med AGP støtte er best? Trenger ikke integrert lyd, grafikk og nettverk, men det er viktig at det er passivt kjølt, stabilt og og en ordentlig BIOS som en kan fikle litt i. Budsjettet er ikke helt klart enda, men ikke noe over 1000lappen i allefall... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 MSI K8N Neo2 Platinum! Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) MSI K8N Neo2 Platinum! 5734866[/snapback] støttes! edit: er ikke passivt kjølt (men vifta på den jeg hadde var ikke så hissig husker jeg) Endret 11. mars 2006 av charlie di meola Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Takk for forslaget, men det der blir desverre uaktuelt! Chipset kjøleren kommer sannsynligvis i veien for min massive GPU kjøler og CPU sokkelen er plassert ALT for nerme GPU sloten til at jeg får plass til min massive Schyte ninja ved siden av min massive GPUkjøler Edit: For å understreke det enda bedre: -->MÅ_være_passivt_kjølt<-- Endret 11. mars 2006 av P-in-P Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) EPoX EP-9HDAI-Pro,K8T800 Pro Greit nok... Endret 11. mars 2006 av Falcon_ Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Asrock dual har pris, agp, pcie, flat passiv chipsettkjøler og mange minnesokler på sin side. Det har mange funksjonelle bioser, men ingen av dem er spesielt sexy... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Der var det ikke noe som stoppet på arkitekturen, men beklager at jeg glemte å si det, men jeg trenger mulighet for 4IDE enheter (som det her) og minst 4 SATA enheter! Dette har kun 2 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Asrock dual har pris, agp, pcie, flat passiv chipsettkjøler og mange minnesokler på sin side. Det har mange funksjonelle bioser, men ingen av dem er spesielt sexy... 5734946[/snapback] Jo jeg har sett litt på det billigste 939 hovedkortet jeg fant i prisguiden - ASRock. Men jeg har mine tvil til dette kortet, for det første fordi jeg har et annet ASRock kort som en må bruke pins for å klokke med og det andre fordi det er det billigste Kan det virkelig måle seg med de dyrere kandinatene? Edit: Jeg er så dritt lei av "ok" hovedkort at jeg ikke kan få sagt det! *kose på mitt gamle Abit KR7a, socket A hovedkort * Endret 11. mars 2006 av P-in-P Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Passiv kjøler + 4 s-ata... Finnes det da? Jeg kan ikke finne noe som kan tilfredstille ditt behov... Edit: Jeg er så dritt lei av "ok" hovedkort at jeg ikke kan få sagt det! Budsjettet ditt er under 1000.-, så du kan ikke vente deg gull og grønne skoger... Endret 11. mars 2006 av Falcon_ Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 ...og for det andre, så finnes det et 91-siders lang tråd om ASRock hovedkortet på forumet. Der folk beskriver sine feil med kortet. Billig (ukjent merke) = resulterer ofte til et dårlig produkt. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Hrmf, jaja, passiv kjøler kan jeg jo kline på etterpå, men det er viktig at den er plassert med akseptabel avstand fra grafikkort og CPU... Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 den har ingen høyde så det vill ikke komme i veien. asrock har 3 sata 2 sata og 1 sata-2. lydkort 7.1 nett 1.45 volt med lett voltmodd 1.55 ram (value ram 2.5V) 2.6 vanlig- hiGH settings 2.7 ram multiplier 133/166/200 pci-e/agp/pci async går fra 200 til 270HTT/fsb, etter det med OCW bios opptill 300 har støtte for am2 eller noe sånt og ddr2 i framtid, vet å anskaffe et kort, noe lignende pci slot for dette Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Der var det ikke noe som stoppet på arkitekturen, men beklager at jeg glemte å si det, men jeg trenger mulighet for 4IDE enheter (som det her) og minst 4 SATA enheter! Dette har kun 2 5734948[/snapback] du trenger bare 2 ide porter for å få plass til 4 enheter. det går 2 per ledning Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Der var det ikke noe som stoppet på arkitekturen, men beklager at jeg glemte å si det, men jeg trenger mulighet for 4IDE enheter (som det her) og minst 4 SATA enheter! Dette har kun 2 5734948[/snapback] du trenger bare 2 ide porter for å få plass til 4 enheter. det går 2 per ledning 5735131[/snapback] Ja jeg vet det, det er derfor jeg skrev "som det har" i parrantes bak Argh, jeg får vel gå for ASRock sitt kort da intill videre... Er jo ikke i akkutt HDDnød... Da er det CPU som står på handlelista så jeg laget like så godt en egen tråd for det også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=549196 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå