petterg Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hvordan kan jeg som domeneadmin skru på Remote Desktop på en PC som er medlem av domenet når PC'n står på et rom jeg ikke har nøkkel til? Jeg glemte å skru på r.d. før jeg plasserte den på det rommet tidligere i dag, og det er et par instillinger jeg helst skulle ha gjort før folk kommer på jobb på mandag. (Jeg har tilgang på alle filer på lokal disk på maskina.) Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hvordan kan jeg som domeneadmin skru på Remote Desktop på en PC som er medlem av domenet når PC'n står på et rom jeg ikke har nøkkel til? Jeg glemte å skru på r.d. før jeg plasserte den på det rommet tidligere i dag, og det er et par instillinger jeg helst skulle ha gjort før folk kommer på jobb på mandag. (Jeg har tilgang på alle filer på lokal disk på maskina.) 5734571[/snapback] Koble deg opp mot registry på maskinen, og enable remote desktop der... Reboot klienten med shutdown.exe Nøkkel: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server Editer eller opprett REG_DWORD value med navn: fDenyTSConnection. Verdi skal være 0 Har du shutdown.exe på maskinen du sitter på? Ulike versjoner av denne og ulike parametre som skal benyttes... eks: shutdown /r /f /m \\datamaskin (/f for reboot, /f for lukk åpne programmer og /m for å angi maskin... Wintel Lenke til kommentar
petterg Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Mange takk Men hvordan endrer jeg registeret på maskina? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Og siden den trenger omstart: Hvordan kan jeg sjekke hvilke programmer som kjører på maskina slik at jeg ikke avbryter noe som evt står å jobber på egenhånd? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Tipset fra Wintel er helt genialt! Har brukt det på mange PC'r nå, og sparer masse tid. Teknikk for å koble til registeret på andre PC'r (fra domenekontrolleren) Start -> Run -> "regedt32" -> [OK] Registry -> Close (lukker register for lokal pc) Registry -> Select Computer -> Velg PC i domenet -> OK For å ta omstart på fjern PC: Høyreklikk på PC'n som skal startes i Active Directory -> Computers Velg Manage Høyre klikk på Computer Management (pcnavn) -> Properties -> Advanced -> Startup and Recovery -> Shut Down Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå