ViVentis Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hehe.. Vel egentlig så tenkte jeg at jeg skulle poste denne tråden en annen plass på forumet siden jeg har et spørsmål å komme med, men siden en del av saken er så latterlig morsom så poster jeg det her. Saken er den at jeg merket at batteriet i bilen min begynte å bli ganske dødt. Jeg fikk tak i et nytt et og bytta det ut, men før jeg kasta det gamle så sto det i baksetet mitt i ca. 1 døgn. Etter at jeg kvitta meg med det la jeg merke til at stoffet i baksetet hadde krøllet seg litt da jeg ryddet i bilen, noe jeg ikke tenkte over med det samme. Men senere på kvelden skulle jeg putte to paracet i munnen og merket at det sved på tunga umiddelbart i det den kom i kontakt med fingertuppen min. Det var nesten som å stikke tunga bort på et 9v batteri, så det slo meg med en gang at det kunne være batterisyre... Jaja tenkte jeg, får vel vaske baksetet på en eller annen måte når jeg gidder. Noen dager etter så skulle jeg og klassen min på skidag til Sirdalen, vi bor i stavanger så det ble ca 1.5 times kjøring hver vei. Jeg ville heller kjøre enn å ta bussen, og tok med 3 andre i bilen. Turen dit gikk helt fint, men på veien tilbake begynte han ene bak å klage over svie på rumpa... Det var da jeg kom på batterisyra igjen... Jeg sa det til ham men trodde ikke at det var det svia kom av, sikkert bare noe ullundertøy el. tenkte jeg. Men han som satt foran sa at klagde over svia på på turen dit også. Vi begynte å tru mer å mer på at det var syra, og det var det. Det hadde svidd seg blemmer på rumpa til den stakkars mannen, så vi stoppet oppe på fjellet så han fikk satt rumpa i snøen. Vi andre holdt på å dø av latter. Etter at han fikk kjølt ned skinka litt, kjørte vi videre. Men det tok ikke lang tid før vi igjen måtte stoppe, da hadde det svidd seg hull i boksershortsen hans. Vi lo enda mer enn sist, og enda mer igjen da han tilslutt måtte ta av seg boksern midt på det iskalde fjellet. Han satte seg i bilen igjen, på en annen plass med snø i boksa for å kjøle det ned, smurte inn baken med fuktighetskrem og skylte godt med vann. Jeg tror aldri jeg har ledd så mye i hele mitt liv. To stk i baksetet; den ene i stor smerte mens den andre helte vann og smurte krem på den bare rumpa hans... hæhæ! Dere skulle sett det! Men fra morsomt til litt mer alvor: Jeg har jo batterisyre i stoffet i baksetet, har ikke tatt skade men jeg vil jo gjerne få fjernet eller i det minste nøytralisert det... Noen som vet om et middel jeg kan bruke? Vann vil jo bare tynne det ut og spre det videre... Takker for svar å oppfordrer alle til å være forsiktig med batterisyre i bilen Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Sleng på noe basisk, som f.eks kalk ja. Endret 10. mars 2006 av GuardiaN-- Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 kaustisk soda kan vel funke Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 kaustisk soda kan vel funke 5736289[/snapback] Er ikke det å ta i litt? Det er jo ikke bra at setet er alt for basisk heller. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Nøytraliser med en base eller alternativ 2: Ta UT setet --> Skyll med vann. (Kan hende du ødelegger setet) Uansett. Ser ikke humoren i det. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg syns det var passe humoristisk. Men, det er av typen humor som du må oppleve selv. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Noen som så "Skaperen" på TV2 sist gang da? En fyr der hadde oppfunnet en væske som kunne nøytralisere, og ikke spre, alt av syrer. Noe alà det du skulle hatt til baksetet ditt sikkert.... Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Ja jeg så den flaska der, men har ikke tid til å vente på at den kommer i produksjon -Men over til kalken, skal jeg bare strø det over området, så vil det trekke til seg syra? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ikke trekke til seg, men reagere med syren, og bli til vann (om jeg husker riktig fra N&M-timene, ihvertfall blir det nøytralisert, samme som de gjør med sure sjøer/dammer). Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 ikke bruk kaustisk soda iaf. etter å ha fått det på meg ved flere anledninger så kan jeg fortelle deg at det angriper organiske stoffer som hud. Det etser også bort skinn, tekstiler, aluminium, zink og flere typer plast. Jeg ville prøvd med noe som er litt snillere. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 grundig gjennomvask med vann. Batterisyre er jo svovelsyre hvis jeg ikke tar feil, og det er sterke greier. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Haha, synes det var morsomt jeg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Ser for meg 1 stk person på høyfjellet med stumpen plassert i snøen :!: Litt morsomt da. I alle fall. Ta kalk eller faktisk hell på melk. Ren norsk ku melk. Om du bruker kalk, bruk litt vann slik at det blir flytende, og da trekker inn i stoffet. Melk trenger du da en del av, men det er syre nøytraliserende til en vis grad. La det stå natta over og surkle. Ta så litt vann i en bøtte, rent varmt vann, og tørk over flekken i sete. Press svampen godt nedi sete. Du kan også ta etterpå litt spon og ha på sete, la det ligge noen timer, så støvsuge det opp. Spon trekker utrolig mye fukt til seg. Men jeg stiller meg nå kritisk til at du faktisk plasserte et batteri i sete på bilen din. Normal om det skal plasseres i bilen, så plasserers det på plast for å unngå slikt. Men men, gjort er gjort Endret 14. mars 2006 av Bear^ Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ren norsk ku melk Blir ikke det lukt? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ren norsk ku melk Blir ikke det lukt? 5751816[/snapback] Om du ikke får bort alt, jo. Det er problemet, som jeg kanskje skulle nevnt Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Joda, skulle nok hatt plast... Men gjort er gjort, og tenkte at batteriet burde være tett Lenke til kommentar
Veronica Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Noen som så "Skaperen" på TV2 sist gang da? En fyr der hadde oppfunnet en væske som kunne nøytralisere, og ikke spre, alt av syrer. Noe alà det du skulle hatt til baksetet ditt sikkert.... 5742734[/snapback] Han gikk forresten videre i kveld! Får håpe han vinner da, så du får renset bilsetet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå