Vindstille Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg har fått et uventet problem med databasen min. Alt har fungert helt fint intill nå. Når jeg kjører PHP skript nå får jeg kontakt med databasen (det kommer ihvertfall ikke noen feilmeling om det), men når jeg går inn på PHPadmin kan jeg kjøre akkurat den samme Queryen der og da fungerer det. Noen som har anelse om hva som kan være galt? $username="xxxx"; $password="xxxxxx"; $database="xxxx"; $host="xxxx"; mysql_connect($host,$username,$password); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); include "faste/db-info.php"; $query="SELECT * FROM forum WHERE forum='forum' ORDER BY id desc LIMIT 45,15"; //string til DB $result=mysql_query($query); //mottar Databasetabellen mysql_close(); if($result==''){echo 'ingen data';} else{echo $result;} Lenke til kommentar
trondes Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Jeg har fått et uventet problem med databasen min. Alt har fungert helt fint intill nå.Når jeg kjører PHP skript nå får jeg kontakt med databasen (det kommer ihvertfall ikke noen feilmeling om det), men når jeg går inn på PHPadmin kan jeg kjøre akkurat den samme Queryen der og da fungerer det. Noen som har anelse om hva som kan være galt? $username="xxxx"; $password="xxxxxx"; $database="xxxx"; $host="xxxx"; mysql_connect($host,$username,$password); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); include "faste/db-info.php"; $query="SELECT * FROM forum WHERE forum='forum' ORDER BY id desc LIMIT 45,15"; //string til DB $result=mysql_query($query); //mottar Databasetabellen mysql_close(); if($result==''){echo 'ingen data';} else{echo $result;} når du bruker mysql_query() returnere den bare en link til dataen, for å hente ut data'n må du bruke: $data = mysql_fetch_assoc( $result); feks slik: $username="xxxx"; $password="xxxxxx"; $database="xxxx"; $host="xxxx"; mysql_connect($host,$username,$password); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); include "faste/db-info.php"; $query="SELECT * FROM forum WHERE forum='forum' ORDER BY id desc LIMIT 45,15"; //string til DB $result=mysql_query($query); //mottar Databasetabellen if($result){ while( $data = mysql_fetch_assoc($result)){ if(is_array($data)) foreach( $data as $key => $value) print $key."-".$value."<br>"; print "<br><br>"; } } else print "ingen data"; mysql_close(); Endret 10. mars 2006 av trondes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå