Navido Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg er på pcen til min far og her er ip adressen: 10.0.0.3. Men jeg er ikke i lan eller noe annet nettverk likevel. Altså ingen 3 part. Dette er jo feil. Tenkte jeg må gå på SpeedTouch for å endre noe som viser ip adressen? Trenger ip adressen siden jeg skal koble meg til maskinen fra mitt eget hjem, men kan jo ikke koble meg opp mot 10.0.0.3. Hva er feil her og hva må gjøres? Takk Lenke til kommentar
Heia Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Du gjør ikke noe feil...Det er routeren som gir deg adressen 10.0.0.3 innefor...Routerens adresse er 10.0.0.1 Prøv her så ser du ip'n din på utsiden.. http://www.petri.co.il/what's_my_ip_address.htm Endret 11. mars 2006 av Heia Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Eller hvis du vil ha en side med mindre dill: http://checkip.dyndns.org/ Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hmm du må også huske og forwarde porten riktig, frem til riktig data. Jeg gjorde det, og kan nå sette opp dedicated CS server hjemme Veldig enkelt å sette opp, send en mail til NGT. Så får du veiledningen tilsendt Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 hvor fikk du cs server fra? han spurte jo bare etter ipen til faren hans... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 hvor fikk du cs server fra? han spurte jo bare etter ipen til faren hans... 5735238[/snapback] Ja, men poenge er at viss du har IP og mangler en skikkelig forwarded port så funker det ikke... daha Lenke til kommentar
Navido Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Dersom jeg sjekker ip adressen på utsiden så er jo det det samme på alle maskiner som er koblet ruteren. Hver maskin må jo ha en unik ip adresse. Det er den jeg er på utkikk etter for å bruke Vnc til å koble meg opp til. Noen som vet? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Du får nok ikke automatisk 100 eksterne ipadresser hvis du har 100 PCer på nettverket Sjekk heller hvilken port du bruker på VNC og forward porten til lokal IP. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Navido: Du bør google deg litt opp på NAT NGT og flere andre leverandører bruker aktivt NAT i sine modem/routere. Bluecom derimot leverer adsl over ethernet, og med mulighet for å benytte seg av flere ip'r Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Dersom jeg sjekker ip adressen på utsiden så er jo det det samme på alle maskiner som er koblet ruteren. Hver maskin må jo ha en unik ip adresse. Det er den jeg er på utkikk etter for å bruke Vnc til å koble meg opp til. Noen som vet? 5739373[/snapback] Eksempel du har en ekstern ip som er 213.111.10.34. ( dette er den ip som du ser fra internet ) Maskinen du ønsker å koble deg opp mot har intern ip: 10.0.0.3 ( denne ip ser du ikke fra internett ) Du må da logge deg inn på Routeren som du har fått av ISP, å forwarde den porten som VNC bruker, til din interne IP adresse. Da vil routeren sende forespørslen din videre til den maskinen du vil fjernstyre. Du kan da sette opp 213.111.10.34 som adresse i VNC, og routeren din ordner resten når du forsøker å kobble deg opp. Skjønnte du ? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 ngtforum.net Uoffisielt NextGenTel-forum http://www.ngtforum.net/ Lenke til kommentar
Navido Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) "å forwarde den porten som VNC bruker, til din interne IP adresse. " Takker for alle svar hittil. Det var jo det å forwarde porten da..hvordan gjør man det. Jeg husker jeg gjorde det for leeenge siden engang. Man må inn på porter og sånnt på NAT ikke sant? Noen som vet om guide til forwarding av porter? bruker forresten speedtouch 516i ruter og ikke netopia. og ja. det er fra nextgentel. Endret 12. mars 2006 av Navido Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 google er som vanlig din venn men et hint er www.portforward.com har guider til å åpne porter på de fleste routere. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 en annen, norsk hva-er-min-ip-adresse-side, er ipadresse.no Lenke til kommentar
JimL Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 den korteste adressen til en ip-sjekker som jeg vet om er http://myip.dk Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Dersom jeg sjekker ip adressen på utsiden så er jo det det samme på alle maskiner som er koblet ruteren. Hver maskin må jo ha en unik ip adresse. Det er den jeg er på utkikk etter for å bruke Vnc til å koble meg opp til. Noen som vet? 5739373[/snapback] Du må forwarde porten som du tenkte VNC skulle bruke fra modemet til ip'n til maskina som du skal ha VNC på. Skjønner ? Altså du må inn i modemet for å få forwardet dette. Aka. Du må ha login/brukernavn til modemet. Hvis det er modemet som forwarder de "interne" ip-adressene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå