Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Til dere som har nextgentel. Vis av ip.

Anbefalte innlegg

Jeg er på pcen til min far og her er ip adressen: 10.0.0.3. Men jeg er ikke i lan eller noe annet nettverk likevel. Altså ingen 3 part. Dette er jo feil.

Tenkte jeg må gå på SpeedTouch for å endre noe som viser ip adressen?

Trenger ip adressen siden jeg skal koble meg til maskinen fra mitt eget hjem, men kan jo ikke koble meg opp mot 10.0.0.3.

Hva er feil her og hva må gjøres?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom jeg sjekker ip adressen på utsiden så er jo det det samme på alle maskiner som er koblet ruteren. Hver maskin må jo ha en unik ip adresse. Det er den jeg er på utkikk etter for å bruke Vnc til å koble meg opp til.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Dersom jeg sjekker ip adressen på utsiden så er jo det det samme på alle maskiner som er koblet ruteren. Hver maskin må jo ha en unik ip adresse. Det er den jeg er på utkikk etter for å bruke Vnc til å koble meg opp til.

Noen som vet?

5739373[/snapback]

Eksempel

du har en ekstern ip som er 213.111.10.34. ( dette er den ip som du ser fra internet )

Maskinen du ønsker å koble deg opp mot har intern ip: 10.0.0.3 ( denne ip ser du ikke fra internett )

Du må da logge deg inn på Routeren som du har fått av ISP, å forwarde den porten som VNC bruker, til din interne IP adresse. Da vil routeren sende forespørslen din videre til den maskinen du vil fjernstyre.

Du kan da sette opp 213.111.10.34 som adresse i VNC, og routeren din ordner resten når du forsøker å kobble deg opp.

Skjønnte du ?

Lenke til kommentar

"å forwarde den porten som VNC bruker, til din interne IP adresse. "

Takker for alle svar hittil.

Det var jo det å forwarde porten da..hvordan gjør man det. Jeg husker jeg gjorde det for leeenge siden engang. Man må inn på porter og sånnt på NAT ikke sant?

Noen som vet om guide til forwarding av porter?

bruker forresten speedtouch 516i ruter og ikke netopia. og ja. det er fra nextgentel.

Endret av Navido
Lenke til kommentar

Noen som vet?

5739373[/snapback]

Du må forwarde porten som du tenkte VNC skulle bruke fra modemet til ip'n til maskina som du skal ha VNC på. Skjønner ? Altså du må inn i modemet for å få forwardet dette. Aka. Du må ha login/brukernavn til modemet. Hvis det er modemet som forwarder de "interne" ip-adressene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...