RiFkinD Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Ok, jeg står ovenfor en jobb her. Er helt nybegynner med photshop, så dette gjør jeg kun for å lære meg med photoshop =) Det jeg skal gjøre er på bildet som er gitt under: - Få kun person med, alt annet bort - Finne ett bilde å ha til bakgrunn som passer, evt lage en kul bakgrunn selv - sett sammen dette til ett bilde. Jeg er helt grønn når det gjelder photoshop, så ville blitt meget taknemelig for hjelp =) bildet jeg skal redigere ligger på www.home.no/rifkind21/marita.jpg takk for hjelpen Lenke til kommentar
BMP Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg får ikke opp noe bilde så det blir vanskelig å hjelpe med akkurat det men en teknikk er jo å bruke quickmaskseleksjon. For å klippe ut hunder fra et eksisterende bilde må du gjøre følgende: Trykk to ganger på bildet i layerspaletten for å åpne det, trykk deretter ok. Så trykker du Q for å sette det i quickmask modus og velg deretter en pensel i den størrelsen du vil. Når du har malt det du vil ha ut av bildet trykker du på Q igjen og velger select -> inverse. Så trykker du Ctrl+c for å kopiere og limer det inn i et nytt bilde ved å trykke ctrl+v. (Dette gjør du jo selvfølgelig med alt annet du vil ha ut også.) Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 www.home.no/rifkind21/marita.jpg tipper du egentlig mener www.home.no/rifkind21/marita.psd Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Tipper jeg og, men den psd'en er ikke fullstendig overført. Photoshop nekter å åpne den. Ser ut som det skal gå greit å klippe ut hvertfall, det kunne vært verre enn ei mørkhåra jenta mot en lys vegg... Edit: skrivefeil.. Endret 10. mars 2006 av medi8or Lenke til kommentar
BMP Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg får ikke åpnet den heller, har lastet ned filen men PS vil ikke åpne det. Sikkert noe feil her da. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg har fulgt oppskrifta til BMP som beskrevet i post nr. 2. Når man har limt inn det man klippet ut som ett nytt layer i et annet bilde, hvordan får man flytta det rundt? Jeg får det bare til å stå midt i. mvh. Valentino Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 ingen av linkene er rett men jeg får hjelp =) Lenke til kommentar
BMP Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 På programvareskolen kan du få all den hjelpen du trenger. Det utrolig lærerikt og lettvindt. Se under photoshop -> quickmask sleksjon eller noe slikt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå