Gå til innhold

Nytt kamera - helt grønn.

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at det finnes massevis av emner som dette, men jeg synes ingen av dem svarte mitt spørsmål.

Jeg har tenkt å kjøpe meg et digitalt speilreflekskamera. Er glad i å ta bilder, og tenker å ta en del amatørfoto. Det gamle kompaktkameraet fra 2001 holder bare ikke lenger

Problemet mitt er at jeg vet for lite om kamera. Og jeg har bare 7000-8000 kroner å rutte med. Får jeg i det hele tatt kamera for dette? Regner med at jeg trenger objektiv i tillegg, og sikkert et ekstra minnekort hvis jeg lagrer bilder som RAW.

Noen som har noen forslag til hva jeg bør gå for? Som sagt har jeg ikke kun tenkt til å ta familiebilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med et 6 megapixel kamera, så vil jeg iallefall anbefale 1GB minnekort, helst enten to av de eller en på 2GB, da du tenker å ta bilder i RAW.

hvis du får råd, så vil jeg annbefale kjøp av blitz, og eventuellt ekstra bateri i tillegg.

men hvis du isdetet for det får råd til et ekstra objektiv, så tror jeg kanskej det er enda smartere.

Lenke til kommentar

Vel, 18-årsdagen er ikke milevis unna, kan sikkert ønske meg et objektiv til den. Kameraet med kitlinse og minnekort har jeg iallfall råd til i første omgang.

Edit: Hvor lang er batteritiden til kameraet?

Endret av dodraugen2k
Lenke til kommentar

Kamera:

Nikon D50 med 18-55

Canon 350D med 18-55

Olympus 550 med 14-45

Konica Minolta Dynax 5 med kitlinse (18-55?)

Minnekort:

Sandisk Ultra II

Lexar Pro 80x

Søk på forumet, så finner du mye :)

Denne stenges da dette er diskutert opp og ned og frem og tilbake flere ganger før.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...