Cinemarxism Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg er klar over at det finnes massevis av emner som dette, men jeg synes ingen av dem svarte mitt spørsmål. Jeg har tenkt å kjøpe meg et digitalt speilreflekskamera. Er glad i å ta bilder, og tenker å ta en del amatørfoto. Det gamle kompaktkameraet fra 2001 holder bare ikke lenger Problemet mitt er at jeg vet for lite om kamera. Og jeg har bare 7000-8000 kroner å rutte med. Får jeg i det hele tatt kamera for dette? Regner med at jeg trenger objektiv i tillegg, og sikkert et ekstra minnekort hvis jeg lagrer bilder som RAW. Noen som har noen forslag til hva jeg bør gå for? Som sagt har jeg ikke kun tenkt til å ta familiebilder. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Er du virkelig interessert i å kjøpe dSLR og bruke minst penger på det, har japanfoto et Konica Minolta 5D med kitlinse til 5000,- som må sies å være et røverkjøp pr dags dato. ( http://www.photographyblog.com/reviews_kon..._dynax_5d_8.php ) Finnes forøvrig mange ferske tråder om "ønsker å kjøpe dSLR" her på forumet Endret 10. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 med et 6 megapixel kamera, så vil jeg iallefall anbefale 1GB minnekort, helst enten to av de eller en på 2GB, da du tenker å ta bilder i RAW. hvis du får råd, så vil jeg annbefale kjøp av blitz, og eventuellt ekstra bateri i tillegg. men hvis du isdetet for det får råd til et ekstra objektiv, så tror jeg kanskej det er enda smartere. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Vel, 18-årsdagen er ikke milevis unna, kan sikkert ønske meg et objektiv til den. Kameraet med kitlinse og minnekort har jeg iallfall råd til i første omgang. Edit: Hvor lang er batteritiden til kameraet? Endret 11. mars 2006 av dodraugen2k Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Mer en lang nok, garantert. Kjoep med to batteri og det holder VELDIG lenge. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Kamera: Nikon D50 med 18-55 Canon 350D med 18-55 Olympus 550 med 14-45 Konica Minolta Dynax 5 med kitlinse (18-55?) Minnekort: Sandisk Ultra II Lexar Pro 80x Søk på forumet, så finner du mye Denne stenges da dette er diskutert opp og ned og frem og tilbake flere ganger før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg