pessimisten Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 HJELP! skjermen min lager små summe lyder....hva er det? det stopper når jeg skrur den av 17" e-yama lcd Lenke til kommentar
reds Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg har samme plagen.. Mener å huske at Simen1 forklarte at en spole hadde gått, og lager derfor summelyder. Ikke noe å bekymre seg for, men det kan være plagsomt. Evt. kan du åpne den og lodde på en ny. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 er det noe farlig da? hva kommer det av? men det er bare ørlite lyd, det kan ikke være nø støv i vufte eller no (hvis det er vifte på skjermen da)? Lenke til kommentar
reds Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 er det noe farlig da?hva kommer det av? men det er bare ørlite lyd, det kan ikke være nø støv i vufte eller no (hvis det er vifte på skjermen da)? 5733656[/snapback] 1. Nei! 2. En spole har gått. 3. Nope. Ingen vifter i skjermen. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 er det noe farlig da?hva kommer det av? men det er bare ørlite lyd, det kan ikke være nø støv i vufte eller no (hvis det er vifte på skjermen da)? 5733656[/snapback] 1. Nei! 2. En spole har gått. 3. Nope. Ingen vifter i skjermen. 5733665[/snapback] ok takk for hjelpen, men nr 2 var egentlig: hvorfor har en spole gått? Lenke til kommentar
reds Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 ok takk for hjelpen, men nr 2 var egentlig: hvorfor har en spole gått? 5734349[/snapback] Ikkeno problem, men det samme lurer jeg på! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Trenger ikke være at en spole har gått, kan jo være det samme med PSUer også. Min CRT 17" summer litt også, men bare når den står i standby Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Mener å huske at Simen1 forklarte at en spole hadde gått, og lager derfor summelyder. 5733645[/snapback] Det er vel slik myter oppstår, man tror man husker noe man ikke har forstått. Er ganske sikker på at Simen1 ikke har sagt at at en spole er gåen, men at en spole gir lyd fra seg. Det er helt normalt at fungerende spoler gir lyd fra seg. Slike lyder kan komme fra CRT, PSU, skjermkort og hovedkort. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Mener å huske at Simen1 forklarte at en spole hadde gått, og lager derfor summelyder. 5733645[/snapback] Det er vel slik myter oppstår, man tror man husker noe man ikke har forstått. Er ganske sikker på at Simen1 ikke har sagt at at en spole er gåen, men at en spole gir lyd fra seg. Det er helt normalt at fungerende spoler gir lyd fra seg. Slike lyder kan komme fra CRT, PSU, skjermkort og hovedkort. 5735426[/snapback] Jeg har LCD da men nå har den stoppa å lage lyd vertfall takker for hjelpa Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Den ble vel redd når den fikk se alle nerdene her inne Lenke til kommentar
reds Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har LCD da men nå har den stoppa å lage lyd vertfall takker for hjelpa 5735463[/snapback] Ja det er bra. Tenkte meg at du har LCD, ja. Samme her! Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Den ble vel redd når den fikk se alle nerdene her inne 5735525[/snapback] gjorde nok d ja Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har LCD da 5735463[/snapback] LCD har også spoler i elektronikken. Jeg ga bare noen eksempler, det er ikke begrenset til de. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 nå er den tilbake, men lyden stopper nå r skjermen er svart Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Helt typisk for slike lyder. Det er en resonnans, det skal lite til for å forandre forutsetningene for at lyden skal være sterk eller svak. Det er lett å fikse slikt hvis du kan finne spolen, det er bare å kline på litt lim eller silikon. Men det kan altså være ganske vanskelig å komme til, og dessuten kan det være høye spenninger i området. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) ok.... tror jeg lar den være men takk igjen kan dette ha noen sammenheng? Endret 12. mars 2006 av dudee Lenke til kommentar
Vefling Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Helt typisk for slike lyder. Det er en resonnans, det skal lite til for å forandre forutsetningene for at lyden skal være sterk eller svak. Det er lett å fikse slikt hvis du kan finne spolen, det er bare å kline på litt lim eller silikon. Men det kan altså være ganske vanskelig å komme til, og dessuten kan det være høye spenninger i området. 5740135[/snapback] Han har rett. Min Finlux TV var slik. Jeg leverte den og de sprayet en spole med klarlakk. En lett løsning på et komplisert problem. Jeg er elektroingeniør, men klarer ikke å forklare det. Har som sagt noe med resonans å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå