Gå til innhold

skjermen lager summe lyd :S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noe farlig da?

hva kommer det av?

men det er bare ørlite lyd, det kan ikke være nø støv i vufte eller no (hvis det er vifte på skjermen da)?

5733656[/snapback]

1. Nei!

2. En spole har gått.

3. Nope. Ingen vifter i skjermen.

Lenke til kommentar
er det noe farlig da?

hva kommer det av?

men det er bare ørlite lyd, det kan ikke være nø støv i vufte eller no (hvis det er vifte på skjermen da)?

5733656[/snapback]

1. Nei!

2. En spole har gått.

3. Nope. Ingen vifter i skjermen.

5733665[/snapback]

ok takk for hjelpen, men nr 2 var egentlig: hvorfor har en spole gått?

Lenke til kommentar
Mener å huske at Simen1 forklarte at en spole hadde gått, og lager derfor summelyder.

5733645[/snapback]

Det er vel slik myter oppstår, man tror man husker noe man ikke har forstått.

Er ganske sikker på at Simen1 ikke har sagt at at en spole er gåen, men at en spole gir lyd fra seg.

Det er helt normalt at fungerende spoler gir lyd fra seg. Slike lyder kan komme fra CRT, PSU, skjermkort og hovedkort.

Lenke til kommentar
Mener å huske at Simen1 forklarte at en spole hadde gått, og lager derfor summelyder.

5733645[/snapback]

Det er vel slik myter oppstår, man tror man husker noe man ikke har forstått.

Er ganske sikker på at Simen1 ikke har sagt at at en spole er gåen, men at en spole gir lyd fra seg.

Det er helt normalt at fungerende spoler gir lyd fra seg. Slike lyder kan komme fra CRT, PSU, skjermkort og hovedkort.

5735426[/snapback]

Jeg har LCD da :dontgetit:

men nå har den stoppa å lage lyd vertfall :w00t:

takker for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Helt typisk for slike lyder. Det er en resonnans, det skal lite til for å forandre forutsetningene for at lyden skal være sterk eller svak.

Det er lett å fikse slikt hvis du kan finne spolen, det er bare å kline på litt lim eller silikon.

Men det kan altså være ganske vanskelig å komme til, og dessuten kan det være høye spenninger i området.

Lenke til kommentar
Helt typisk for slike lyder. Det er en resonnans, det skal lite til for å forandre forutsetningene for at lyden skal være sterk eller svak.

Det er lett å fikse slikt hvis du kan finne spolen, det er bare å kline på litt lim eller silikon.

Men det kan altså være ganske vanskelig å komme til, og dessuten kan det være høye spenninger i området.

5740135[/snapback]

Han har rett. Min Finlux TV var slik. Jeg leverte den og de sprayet en spole med klarlakk. En lett løsning på et komplisert problem. Jeg er elektroingeniør, men klarer ikke å forklare det. Har som sagt noe med resonans å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...