Gå til innhold

Nytt kompakt kamera - forslag ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo tynnere, jo mindre optikk og dårligere bilde. Det er egentlig en grei regel. Men er lite viktig, så vil begge disse kamera helt sikkert gi deg brukbare resultater.

Olympus kameraet er ikke så tynt som det ser ut til... det bygger ut bak, nedenfor den øverste rammen.

Lenke til kommentar
Viktige ting:

Være tynt. (få plass i bukse lomme.)

Nå skal man jo føre et dannet språk her på forumet, og det er godt, eller ville jeg lett kunne blitt fristet til å ta i bruk mindre pene ord til slike "viktige ting" som her nevnes.

Jeg kan nemlig ikke fatte og begripe hvordan noen kan utvise såpass stor mangel på vett at de vil stappe et så flott apparat som et kamera ned i ei bukselomme. Jeg kjenner selv noen som bruker kameraet på den måten, og jeg får lyst til å grine hver gang jeg ser åssen kameraet ser ut etter en del tid i lommene hans, der det åpenbart ikke kun har ligget et kamera. I tillegg har det gått noen turer i bakken, som også ofte skjer når det røskes opp av en trang bukselomme. De fleste har jo for tiden en mobiltelefon i en belteveske, bortsett fra en del kvinnelige mobileiere som av en eller annen grunn alltid må bære den løs i hånden til en hver tid. Nok om dem. Poenget er at det kan da umulig være vanskelig å ha en liten kameraveske i andre enden av beltet, slik at kameraet er beskyttet.

Med andre ord: folk som allikevel skal ødelegger kameraet i lomma, gidder jeg ikke komme med noen anbefalinger til.....

Lenke til kommentar
Viktige ting:

Nå skal man jo føre et dannet språk her på forumet, og det er godt, eller ville jeg lett kunne blitt fristet til å ta i bruk mindre pene ord til slike "viktige ting" som her nevnes.

Jeg kan nemlig ikke fatte og begripe hvordan noen kan utvise såpass stor mangel på vett at de vil stappe et så flott apparat som et kamera ned i ei bukselomme. Jeg kjenner selv noen som bruker kameraet på den måten, og jeg får lyst til å grine hver gang jeg ser åssen kameraet ser ut etter en del tid i lommene hans, der det åpenbart ikke kun har ligget et kamera. I tillegg har det gått noen turer i bakken, som også ofte skjer når det røskes opp av en trang bukselomme. De fleste har jo for tiden en mobiltelefon i en belteveske, bortsett fra en del kvinnelige mobileiere som av en eller annen grunn alltid må bære den løs i hånden til en hver tid. Nok om dem. Poenget er at det kan da umulig være vanskelig å ha en liten kameraveske i andre enden av beltet, slik at kameraet er beskyttet.

Med andre ord: folk som allikevel skal ødelegger kameraet i lomma, gidder jeg ikke komme med noen anbefalinger til.....

5743380[/snapback]

L O L !! er det mulig å bli så latterlig manskow? hvilken verden bor du i egentlig? sett mange ungdommer med mobilveske i d siste?! stupid. Er jo ikke noe som er mer praktisk enn å ha ting i lomma, å hva f bryr det deg om hva folk gjør me tingen e de kjøper?

Å gi en anbefaling handler ikke om å lære folk hvordan de skal bruke kameraet eller hvordan de skal oppbevare det, det kan du rett og slett gi blanke f i.

Men hadde vært morsomt å sett deg i en butikk av noe slag, hvor kunden kommer inn og spør om anbefaling, hvor du følgende kaster vedkommende ut av butikken fordi du synes han ikke tar godt nok vare på tingen han kjøper?!

For 3. gang....S T U P I D ! ! ! Lykke til videre me koseoppbevaringen av det stakkars kameraet ditt. For god sake, det er bare et kamera, ikke ungen din! Btw, du har vel ikke unger, da jeg går ut ifra at du oppbevarer dingsen din godt innpakket i diverse vesker og hylstre:P Fy...ha den i lomma da gitt!

Lenke til kommentar

Nå roer vi oss ned her. Zemian har fått advarsel for sitt angrep på Manskow, for selv om Manskow hadde en noe uhøflig tone i sitt innlegg, er det ingen grunn til å eksplodere på den måten.

Tilsvar til Zemian, Manskow eller dette innlegget vil bli belønnet med advarsel. Off-topic innlegg vil i beste fall bli slettet uten forvarsel. Håper alle fortsetter on-topic nå :)

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Viktige ting:

5743380[/snapback]

Vel. Dette er heldigvis din mening. Du vil rett og slett ikke kommed med en anbefaling fordi jeg nettop skal ha et lite kamera som jeg faktisk får ned i bukse lommen ?

Jeg lurte ikke etter din mening om hva du syns om ditt og datt, akkurat det driter jeg i. Det jeg faktisk vil vite er anbefalinger til kamera.

Og, jeg har valgt å kjøpe meg et LITE og TYNT kamera som jeg kan få ned i bukse lommen. Hvis du faktisk har problemer med det, så bare vær så snill og la vær å skriv mer her.

De fleste har jo for tiden en mobiltelefon i en belteveske
Og, i samme slengen. Siden du sier det, kan du gå ut en fredags kveld og finne la oss si 20-30 folk som går med mobiltelefonen i en belteveske ? Til og med min eldre morfar syns dette så sløkket ut. Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar

Litt on topic..

For meg ser det ut som olympuskameraet er litt bedre hva skjerm angår. Optikken ser lik ut men jeg tror du vil være bedre hjulpet med en 2,5" men (så god) oppløsning. Ingen av disse kameraene er ideele for bruk i feks. solskinn etc men generelt så ser det ut som olympus er litt bedre.

Kansje Sonyen er litt smalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...