AK47 Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Håper ikke spørsmålet er for dumt. Jeg skal kjøpe meg en bærbar pc. Ser i beskrivelsen at det er en 15" TFT-skjerm. Hva er forskjellen i forhold til en LCD skjerm? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 En TFT-skjerm er bare en type LCD-skjerm. Det er vel stort sett den du får kjøpt til bærbare nå om dagen. Før så hadde man også en annen type, som ikke var noe særlig, men nå er altså det meste TFT, eller aktiv matrise (som jeg tror de kalte det en gang). Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 ok, takker. Er det noen forskjell på det nye og gamle? Færre døde pixler eller lignende? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Passiv matrise. Skikkelig lyssvak møkk. Tror ikke den selges lengre.. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 passiv matrise selges ikke lenger, den hadde tregee oppfrisknigs rate og dårligere lysstyrke. Noen nyere og dyre laptopper har en skjermtype som heter noe sånt som "TFT flex view" som har enda bedre lysstyrke og kan sees fra større vinkler. Dyre IBM Thinkpad A31P har denne teknologien, og noen dyre dell maskiner tror jeg. Lenke til kommentar
pian Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 mener bestemt at aktiv matrise er det vanligste nå ja. og dessuten er det visst helt normalt at man får døde piksler i slike skjermer, så forhåpentligvis forsker dem på noe bedre nå... vet ikke så mye om dette egentlig... Lenke til kommentar
Angelou Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 er vel ikke noe problem og få feil fri tft skjermer.. eneste problemet er at det ville øke produksjons kostnadene.. siden de måtte sjekke hver eneste skjerm og trashe de med feil.. Lenke til kommentar
pian Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 http://www.lowendmac.com/misc/2k0323pf.html les ... det er ikke noe problem i utgangspunktet kanskje men det vil alltid være noen få pixler som er døde eller "stuck" - mao har en bestemt farge hele tiden... dette er dog ikke noe stort problem hvis ikke det er flere pixler, såvidt jeg kan forstå. har jobbet en del på en skjerm med noen døde pixler og tenker forsåvidt ikke på det når ingen ber meg om det! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 TFT og LCD er i bunn og grunn det samme, bare forskjellige navn. Passiv matrise skjermer er gåt ut av produksjon for mange år siden. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 15:31, skrev Killer_DT:Passiv matrise skjermer er gåt ut av produksjon for mange år siden. Mange og mange... Jeg vet om enkelte stakkarer som kjøpte ny laptop med passiv skjerm for to år siden. Men i dag er det vel heldigvis ingen som leverer det. Så du har jo rett i at det ikke er noe å tenke på, med mindre man skal kjøpe brukt. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jo fa.en glemte at passivmatriser er brukt i klokker og slikt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå