jogrba Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hei. Jeg har følgende java-funksjon for å sjekke om noe er skrevet inn i et felt: <script language="JavaScript"> function validerSkjema() { if (document.navneSkjema.navn.value=="") alert("Du må skrive inn navn"); else { document.navneSkjema.action="registrering.jsp"; document.navneSkjema.submit(); } } </script> <form method="post" name="navneSkjema"> <input type="text" name="navn" size="20"> <input type="submit" name="sendknapp" value="Send" onmouseup="validerSkjema()"> </form> Problemet er at her får jeg jo kun kalt validerSkjema-funksjonen dersom jeg klikker på knappen med musa for å sende informasjonen i skjemaet. Dersom jeg bruker enter-tasten, kalles den altså ikke. Så finnes det noen tilsvarende kalling på java-funksjoner for enter-tasten, à la den vi har for musa (onmouseup/onClick)? Lenke til kommentar
christt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Prøv med dette (med forbehold om feil...): <script language="JavaScript"> function validerSkjema() { if (document.navneSkjema.navn.value=="") document.navneSkjema.navn.focus(); alert("Du må skrive inn navn"); return false; } else { return true; } } </script> <form method="post" name="navneSkjema" action="registrering.jsp" onsubmit="return validerSkjema();"> <input type="text" name="navn" size="20"> <input type="submit" name="sendknapp" value="Send"> </form> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå