Gå til innhold

Remote desktop mot fedora

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig installert Fedora Core 4 på en gammel maskin og tenkte å bruke den som filserver i første omgang og har stort sett fått til dette.

Jeg vil også ha mulighet for Remote Desktop lignende som med Windows.

Har prøvd litt med vnc, men slik som jeg har fått det til så må jeg taste inn brukernavn og passord hver gang og får da opp et nytt skrivebord.

Det som jeg hadde tenkt meg var at jeg kunne få opp det skrivebordet som var logget inn på serveren slik at jeg kunne styrt de programmene som var åpne fra før, men det får jeg ikke til.

Ettersom jeg nylig har begynt med Linux bør det være ganske bra forklart slik at jeg klarer å få til dette.

Har en boks med Ubuntu og to med win xp som jeg har mulighet får å fjernstyre fra, men det er i hovedsak maskinen med Ubuntu som jeg bruker til daglig.

Finnes det noe lignende som Media Monkey for Ubuntu?

Takker for alle tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nylig installert Fedora Core 4 på en gammel maskin og tenkte å bruke den som filserver i første omgang og har stort sett fått til dette.

Jeg vil også ha mulighet for Remote Desktop lignende som med Windows.

Har prøvd litt med vnc, men slik som jeg har fått det til så må jeg taste inn brukernavn og passord hver gang og får da opp et nytt skrivebord.

Det som jeg hadde tenkt meg var at jeg kunne få opp det skrivebordet som var logget inn på serveren slik at jeg kunne styrt de programmene som var åpne fra før, men det får jeg ikke til.

5733167[/snapback]

Jeg kjører Fedora Core 3, og får til fjernstyring ved å gjøre følgende:

export DISPLAY=:0

x0vncserver -PasswordFile /home/brukernavn/.vnc/passwd -rfbport (portnr du vil bruke)

Husker ikke åssen jeg gjorde det, men det har vel noe med vncpassw å gjøre at jeg henter den passordfila i hjemmekatalogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...