Gå til innhold

Opera 9 ute med ny build

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Opera 9 kom ut med ny build i dag, build 8265. Denne utgaven passerte Acid2 testen. Du finner siste utgave av Opera 9 her.

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du tydeligvis er relativt oppdatert på Opera, har du fått med deg om hvordan det blir med plugins / extentions på Opera 9 ?

Har brukt opera i nærmere 3 år nå, men enkelte reklamer på diverse sider har irritert meg så voldsomt voldsomt at jeg nå bruker en kombinasjon av opera og FF (med adblock) fram til man får liknende på Opera.

Lenke til kommentar

Kjører selv beta 9 av opera, og adblocken fungerer glitrende. Bare å høyreklikke, velge block content, og så kan man blokke i vei. Herlig! Trenger ikke å rote med .ini filer lengre.

Men dette er som sagt bare i betaen. Selv kjører jeg betaen fulltid nå. Ingen problemer for min del så langt...

Lenke til kommentar

Har testet adblockeren i opera 9 nå, og har noen kommentarer til den kontra den som er i Firefox :

- Usansynnlig knotete å konfigurere

- Hvordan oppdatere lister med reklame på en enkel måte som i FF ?

Har sett den tidligere, men har rett og slett ikke orket å gjøre noe med den siden det var så mye knoting for å få det til.

Lenke til kommentar

Kjenner veldig dårlig til FF. Bruker bare Opera selv, og har kun teste FF litt for moro skyld.

Når deg gjelder adblock i Opera 9, må du huske at dette kun er beta enda. Det må kun regnes som et førsteutkast. Regner med at det gjøres endringer ettersom det blir gitt tilbakemeldinger til utviklerene. Er jo akkurat det som er poenget med en betaversjon. Uansett er dette et langt steg i riktig retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...