Gå til innhold

TES: hvem andre gruer seg(litt) til Oblivion


Anbefalte innlegg

når jeg spiller morrowind nå, så har jeg gjerne 700-800 gull før jeg kommer til balmora, det holder lenge til små ting og tang. pluss at jeg vet hvor man lett kan få bra gear.

 

men nå som oblivion er nytt og jeg ikke vet noe av dette, kommer det sikkert til å ta lang tid før jeg får nok penger til brukbare ting.

 

jeg skal spille som assasin/thief med bue, hvor lang tid vil jeg bruke på å få nok penger til å kjøpe en bue samt piler osv.

 

andre som gruer seg litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gruer meg til å runde spillet og oppdage alt, og gå en ny lang venterunde til en eventuell TESV.

Uff ja, kjenner til den.

Spiller Morrowind fortsatt, men savner virkelig den tiden da verden var ukjent, og jeg var midt oppi det hele.

Det skal bli helt fantastisk og kunne trå ned i et nytt par med sko, og oppleve alt en gang til i TES IV! :)

Lenke til kommentar

Må si meg enig med SCV - begynnelsen, da hele Cyrodiil utvilsomt kommer til å virke enormt og skremmende blir nok den beste delen :yes:

 

Jeg liker heller ikke å bestemme meg for hvilken character jeg skal være før jeg starter - alt skal tas på gefülen i første gjennomspilling :D

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Hadde tenkt å starte ny morrowindkarakter her (bare må).

 

Hvordan tjener du 700 før du kommer til balmora?

 

On topic: Kan ikke grue meg for noe så stort som dette

5733244[/snapback]

 

 

hehe hmm jeg hadde ikke noe problem med og skaffe 1346 gold før jeg dro noe som helst sted....man bare gjør den tax questen også seller man ting man finner og stjeler osv ikke robbe alt men ting som er verdt og selle

Lenke til kommentar
når jeg spiller morrowind nå, så har jeg gjerne 700-800 gull før jeg kommer til balmora, det holder lenge til små ting og tang. pluss at jeg vet hvor man lett kan få bra gear.

 

men nå som oblivion er nytt og jeg ikke vet noe av dette, kommer det sikkert til å ta lang tid før jeg får nok penger til brukbare ting.

 

jeg skal spille som assasin/thief med bue, hvor lang tid vil jeg bruke på å få nok penger til å kjøpe en bue samt piler osv.

 

andre som gruer seg litt?

5733114[/snapback]

 

 

Jeg gruer meg ikke i det hele tatt...tvertom...som sagt tidligere...som en drittunge -dritt passer ganske fint som beskrivelse.... er jo litt av kjerligheten med en helt ny fantasi verden med en rekke finesser og geniale detaljer med en gyllen unik story som steifer gjennom hele spillet som musikk spillt av de peneste sirener på en sydhavsstrand midt i juni....bare for og si det mildt! :))

 

dette blir spillfest nr1! Bethesda og tes rocks my world!

Endret av Rewws
Lenke til kommentar

Jeg gruer meg til at jeg finner ut at jeg har svidd av 600 kr på noe som ikke er noe for meg.

 

Det fikk jo 10/10 i GameReactor da. Men jeg har vært uenig med anmeldere før jeg.

 

Jeg har aldri spilt noen Elder-spill, så dette er det første jeg spiller..

 

Men jeg kjøper det på EBgames, så jeg har 10 dager full returett. Jeg tror jeg tar vanlig versjon, hvis CE ikke kan bestilles ennå..

Lenke til kommentar

Gleder meg som ei lita rotte!

har anskaffet meg tusenvis med diverse spill nu i det siste og ingen har vært noe til utfordring:/

og de jeg har likt har vært fullført på max 3 dager:/

feks

Fable og Gun

har nettopp prøvd anarchy og jeg må innrømme jeg elsker den første biten(treningsøya) men når jeg kom til the main shit så vart det bare å overgi seg pga alt for mye å lese, gjøre osv og jeg følte meg som ei lita avføring av en kolibri der alle sto å glinset i armor som jeg kunne ikke engang drømme om.

 

Crashday e jo fett men ser mer ut som det kommer til å bli en litn bisarr erstatning for langamin av tm å flatout.

 

Galactic Civ 2 har jeg gamet mest. men jeg er fortsatt newb i det.

 

Star Wars EAW sugde som F. reklamen i hjemmepc så var det glinsende grafikk osv å alt virket WoW men neh:/

 

Lula 3d.... HAHAHHA

 

Tycoon NY tjaaa ikke min stil

 

Kampen om midgard e rått da:)

Lenke til kommentar

Gruer meg ikke i det hele tatt, jeg, ettersom Oblivion blir mindre et old-fashion RPG slik som Morrowind var.

I Morrowind plukker man ut hva man vil være, stille på ditt, trykke på datt. Alt popper opp i tekstmeldinger.

 

I Oblivion går alt mye mer flytende. Når man etter hvert blir en rase og får en profesjon, velger man dette ved å gjøre forskjellige valg man får tildelt i begynnelsen. Når folk snakker til deg, snakker de, og ikke bare gir deg en dum, kjedelig tekstboks som du må lese gjennom.

 

Alt i Oblvion er bygd opp slik at selv de mest analfabete og RPG-dumme folk kan spille spillet uten noen særlige problemer. Hele spillet er litt mer veiledende enn Morrowind, noe jeg egentlig synes er fint.

 

Oblivion vil definitivt få en mye større fanskare enn hva Morrowind fikk, siden Oblivion på en måte blir et RPG, men også på en måte ikke, heller. Det kommer litt an på hvordan man velger å spille.

 

Gruer meg? Tulliball, jeg gleder meg! :)

Lenke til kommentar

Jeg gruer meg til hva som skjer på forumet på slippdagen. Det kommer sikkert til å eksplodere av tråder om alt mulig, fra "jej, har fått et kult sverd!" (som egentlig var helt vanlig), til "den store trenger-du-hjelp-til-quest-tråden". Stakkars meg som abonnerer på forumet og prøver fortvilet å følge med på alt som foregår her...

Lenke til kommentar

Gleder meg noe sykt! Men håper ikke det blir for enkelt, har hørt en del om at det skal vere bra også for nybegyne RPG folk. Hadde det døds kult med Morrowind, etter jeg hadde levert det brevet i første questen dreit jeg i hele storyen og begynte å utforske verden. Når jeg endelig gikk tilbake til hoved questen var jeg så powerfull at siste boss var en liten pingle og vis en vakt kikka stygt på meg gikk jeg til krig mot hele byen. Slakta den endeløse stømmen av vakter som kom min vei for så å betale en liten bot på nesten ingen ting i forhåld til de pengene jeg hadde. Gøy når du blit powerfull og rik men mye morroere før du blir det når det faktisk er litt motstand, syntes ivertfall jeg.

Lenke til kommentar

Gruer meg til å sette meg inn i noe jeg har lite peiling på fra før av. Min eneste RPG-erfaring er KOTOR1 og 2, og de er vel det en kan kalle RPG-light. Har spilt litt Morrowind, men bestemte meg for å ikke bli avhengig av det rett før Oblivion. Får kanskje ta det etterpå med en high-res pack.

 

Samtidig gleder jeg meg til omtrent det samme som jeg gruer meg til. Å utforske var jo det beste med KOTOR, og å nå få det i mye, mye større format har potensiale til å bli stort.

 

Har selv kjøpt CE, for da har jeg absolutt all grunn til å sette meg inn i spillet og ikke bare legge det på hyllen. Det er ikke fly å flashe med en mynt fra et spill en ikke spiller. ^^

Lenke til kommentar
Jeg gruer meg til hva som skjer på forumet på slippdagen. Det kommer sikkert til å eksplodere av tråder om alt mulig, fra "jej, har fått et kult sverd!" (som egentlig var helt vanlig), til "den store trenger-du-hjelp-til-quest-tråden". Stakkars meg som abonnerer på forumet og prøver fortvilet å følge med på alt som foregår her...

5734845[/snapback]

 

Jeg kommer for all del til å ungå forumene i tiden jeg spiller Oblivion. Det kan bli vanskelig men jeg klarte det med Half Life 2. Men så er jo Oblivion langt større da enn det HL2 var.

 

Jeg gruer meg til å innse at jeg ikke kan kjøre Oblivion knirkfritt. Jeg slår dog recomended kravene. Men det bekymrer meg at enkelte har kjøpt inn bedre utstyr enn hva jeg har til et spill jeg virkelig gleder meg til.

 

Jeg har en god pc men vil helst vente til dx 10 grafikkkort, ddr3 ram, sokkel M2 og quad-kjerner i prosessorene er her.

 

Og hvor enn merkelig det høres ut så frister Kina Turen jeg skal på med klassen lite. Jeg er ikke av den reise glade typen. Dette er i Oblivion Tiden. Og jeg hater tanken på alle pengene jeg kommer til å blåse av på tull i et land jeg ikke liker, når jeg heller kunne brukt dem på noe jeg virkelig setter pris på som Oblivion. Kall meg gal, sprø, alt dere vill, men jeg gleder meg mye mer til et spill enn til en Kinatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...