BigJackW Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hei Jeg har tenkt å prøve meg på å kode ei internett side. Jeg har tenkt å brukt tabeller og css slik at jeg får siden kompitabel med alle nettlesere. Kan noen vise meg hvordan man bruker tabeller, eller lager de rettere sakt? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Det er ingen fordel å bruke tabeller hvis du vil ha «kompitabel med alle nettlesere». Det vil ikke se så veldig bra ut på mobiler eller for tekstbaserte nettlesere. Nei – lær deg å lage en ordentlig side med en gang, tabeller er ikke for layout. htmldog har veldig bra guider som lærer deg xhtml og css. Endret 10. mars 2006 av eisa01 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) En god ide er å kjøpe en bok om CSS. 'Designing CSS Web Pages' av Christopher Schmitt. ISBN 0-7357-1263-8 Boka er kanskje noe "utdatert". (Men fungerende seff.) Men han har lansert nye bøker... F.eks: http://www.christopherschmitt.com/ Etter å ha lest den boka jeg har, kan jeg lett gå over til CSS Cookbook. Selv har jeg ikke bestilt den enda, men skal gjøre. Endret 10. mars 2006 av funkweb Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Men vil det vises bedre om jeg bruker <div>-tags da? Har den boka som heter HTLM & CSS guiden av Geir Juul Aslaugberg Edit: Hva er forskjell på XHTML og HTML da? Endret 10. mars 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå