Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med trådløst


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter foreløpig på ett trådløst nettverk. Linja mi er en 3500/350 fra Telenor, og det er i utgangspunktet ikke mye å skryte av. Og når jeg i tillegg har trådløst så sliter jeg enda mer.

 

Jeg har hørt mye prat om at Windows XP oppdaterer trådløst connections lista elns, og jeg blir dermed belastet med lagg i spill som CS. Jeg har også hørt at det er en måte a disable denne funksjonen, men har bare ikke funnet ut hvordan.

 

Problemet mitt ligger i lagg, og at jeg pinger ut av CS. Hvis jeg kjører IRC og CS samtidig hender det OFTE at jeg blir disconnecta fra Qnet, og det er ikke noe jeg setter pris på.

 

Så, hvis det er noen som vet hvordan jeg kan disable funksjonen jeg beskriver ovenfor, evt. har noen andre forslag, så fyr på!

 

Jeg vil ikke høre noen si; skaff deg kabel ect.

 

kthx, kstyle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

 

Du kan jo prøve og bruke et annet program for å motta/finne trådløse nettverk. f.eks. Wireless network ignition.

 

men du må huske å disable at windows skal finne trådløse nettverk. Slik:

 

Høye-klikk på trådløs ikonet, vis tilgjengelige trådløse nettverk, endre avanserte instillinger, trådløse nettverk, og helt oppe i venstre hjørne huker du "Bruk windows til å konfigurere instillinger..." AV.

 

så installerer du programmet

 

Her er link til programmet:

http://www.tucows.com/preview/385831

Endret av Brimutten
Lenke til kommentar

Det skal visst hete ''Windows zero configuration'' og det skal gå ann å skru av denne funksjonen. Og etter hva jeg har hørt slipper jeg dermed å få laggy moments.

 

edit:

men du må huske å disable at windows skal finne trådløse nettverk. Slik:

 

Høye-klikk på trådløs ikonet, vis tilgjengelige trådløse nettverk, endre avanserte instillinger, trådløse nettverk, og helt oppe i venstre hjørne huker du "Bruk windows til å konfigurere instillinger..." AV.

 

5733004[/snapback]

 

Tror det var det jeg lette etter. Skal se om dette hjelper.

Endret av kstyle
Lenke til kommentar

BlackDeath

"I kjør menyen skriver du inn "services.msc"

Da får du alle servicene som kjører på din maskin.

Skroll ned til Wireless Zero Configuration og stopp tjenesten, pass også på at du setter at tjenesten ikke skal starte automatisk..."

 

Er det samme jeg foreslo, bare lettere =)

 

Men tror ikke det vil hjelpe. Denne operasjonen sperrer hele nettverkstilgangen på pcen (trådløst). hvis du booter, vil du ikke ha sjangs til å komme inn på nettet, uten å starte wireless configuration service igjen. men disabler du den, når du er på nettet, kan det kanskje ha en form for funksjon.

 

tror han må prøve med et annet program..

 

EDIT: Men er ikke helt sikker...

Endret av Brimutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...