Gå til innhold

Gjøre enter om til <br> i textarea

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nl2br() vil vel fikse dette.

hvis du skal legge dette inn i en database vil jeg ha gjort denne konverteringen hver gang jeg skulle hal vist teksten.

Blir enklere å redigere teksten i ettertid. Men det var bare et forslag

ha en fin da

g

Endret av trondes
Lenke til kommentar

nl2br() legger til <br> før hver newline ( \n ), men sletter ikke newlinen (noe som egentlig sjeldent er ønskelig.

Derfor må du huske å kun gjøre dette ved visning, hvis ikke vil du legge til dobbelt så mange br for hver gang du bruker et redigeringsscript.

eventuelt kan du bruke str_replace() for å bytte ut \n med <br>

Lenke til kommentar

Ontopic:

dette funker flotters, takk =)

men når jeg skal hente ut denne infoen for og endre den, så kommer alle <br > og slikt, kan jeg fjerne denne på noen måte ? eller bare skjule den blir vel rett ?

OT fjernet. Mvh oysfaerg

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
dette funker flotters, takk =)

men når jeg skal hente ut denne infoen for og endre den, så kommer alle <br > og slikt, kan jeg fjerne denne på noen måte ? eller bare skjule den blir vel rett ?

5735103[/snapback]

Nettopp derfor det er lurt å utføre nl2br akuratt når du skal vis den, slik at den lagrede versjonen ikke blir forandret.

MEn du kan jo alltids bruke str_replace("<br />", "\n", $data); hvis du bestemmer deg for å behandle dataen før den blir lagret og hvis den skulle editeres noen gang.

Lenke til kommentar

har du brukt nl2br() må du ikke bytte ut <br> med \n, da får du jo dobbelt opp av \n da nl2br() ikke fjerner den forrige \n, men lar den ligge og legger til <br>

str_replace("<br", "", $data); ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...