stian90_2 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 hei, har en rekke script på siden min der man kan poste innlegg, osv. Men hvordan gjør jeg slik at når man trykker enter så blir det om til <br> når man poster, vis ikke må jo folk skrive inn <br> selv og det kan jo bli litt tungvidt. Lenke til kommentar
trondes Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) nl2br() vil vel fikse dette. hvis du skal legge dette inn i en database vil jeg ha gjort denne konverteringen hver gang jeg skulle hal vist teksten. Blir enklere å redigere teksten i ettertid. Men det var bare et forslag ha en fin da g Endret 10. mars 2006 av trondes Lenke til kommentar
NH Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 nl2br() legger til <br> før hver newline ( \n ), men sletter ikke newlinen (noe som egentlig sjeldent er ønskelig. Derfor må du huske å kun gjøre dette ved visning, hvis ikke vil du legge til dobbelt så mange br for hver gang du bruker et redigeringsscript. eventuelt kan du bruke str_replace() for å bytte ut \n med <br> Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg bruker vertfall str_replace() \n og <br /> Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Ontopic: dette funker flotters, takk =) men når jeg skal hente ut denne infoen for og endre den, så kommer alle <br > og slikt, kan jeg fjerne denne på noen måte ? eller bare skjule den blir vel rett ? OT fjernet. Mvh oysfaerg Endret 11. mars 2006 av oysfaerg Lenke til kommentar
trondes Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 dette funker flotters, takk =)men når jeg skal hente ut denne infoen for og endre den, så kommer alle <br > og slikt, kan jeg fjerne denne på noen måte ? eller bare skjule den blir vel rett ? 5735103[/snapback] Nettopp derfor det er lurt å utføre nl2br akuratt når du skal vis den, slik at den lagrede versjonen ikke blir forandret. MEn du kan jo alltids bruke str_replace("<br />", "\n", $data); hvis du bestemmer deg for å behandle dataen før den blir lagret og hvis den skulle editeres noen gang. Lenke til kommentar
NH Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 har du brukt nl2br() må du ikke bytte ut <br> med \n, da får du jo dobbelt opp av \n da nl2br() ikke fjerner den forrige \n, men lar den ligge og legger til <br> str_replace("<br", "", $data); Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 LAgre data / tekst som vanlig (uten nl2br) når du skal vise teksten, så leser du den inn i en variabel, så kjører du nl2br på den før du printer den. tadaa :> Lenke til kommentar
nree Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Kellendil: Smart, skal brukes!! Da slipper man å få fult av <br> i tekstfeltet når man skal redigere tnx.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå