B4stian Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg ble litt i tvil om dette med hvor reparasjon skal skje, så jeg spurte forbrukerportalen.no. Mitt spørsmål var: * Mobiltelefon* Kjøpt for under 1 år siden, ny i butikk * Vært reparert 2 ganger for samme feil * Samme feil har oppstått igjen Jeg tok telefonen med meg dit jeg kjøpte den. De sier at siden jeg har levert den inn til reparasjon et annet sted enn hos dem, så "gjelder ikke de reparasjonene som avhjelpsforsøk" siden det ikke er deres verksted som har gjort reparasjonene tidligere. Stemmer dette? Kan selgeren kreve å få bestemme hvor telefonen skal repareres? Deres svar var: Etter forbrukerkjøpsloven § 27 skal en reklamasjon fremsettes overfor selger eller en som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler. Dette betyr at selger kan bestemme hvor reparasjonen skal foratas. Nemlig. 5762229[/snapback] Såklart skal du få hjelp, men siden du da har tatt kontakt med andre steder før er det ikke gjort like lett i butikken som om du hadde dratt dit alle gangene. Telefonen din må nok da sendes inn på service, med kopi av andre reperasjoner... også er det opp til produsenten hva dem gjør (om de godkjenner eller ei). Det er viktig at verkstedet har vært godkjent hos produsenten. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Såklart skal du få hjelp, men siden du da har tatt kontakt med andre steder før er det ikke gjort like lett i butikken som om du hadde dratt dit alle gangene. Telefonen din må nok da sendes inn på service, med kopi av andre reperasjoner... også er det opp til produsenten hva dem gjør (om de godkjenner eller ei). Det er viktig at verkstedet har vært godkjent hos produsenten. 5762691[/snapback] Ah. Altså; jeg skrev til forbrukerportalen.no som om det var jeg som hadde levert inn telefonen. Det var det ikke, det er jeg som tok den imot, som forhandler. Les hele tråden, så skjønner du tegninga ;-) Poenget er at jeg som forhandler kan nekte å gi kunden en ny telefon på x'te gangs reparasjon dersom kunden har levert inn telefonen til reparasjon et annet sted enn hos meg. Kunden har da valgt å bruke en annen kanal for å klage og vedkommende må da også fortsette gjennom den kanalen evt gå direkte til produsent. -snubbel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå