Gå til innhold

Nokas dommen - Hva syns folket?


Anbefalte innlegg

Jeg synes de skulle fått samme strenge straff som politimannen som myrdet Tonny Askevold.

"Alexandra sier hun tilkalte politiet etter ønske fra moren fordi Tomasz Wacko oppførte seg truende overfor henne."

 

Drapet ble ikke begått med vilje. Det var nødverge.

 

Derimot var Nokas-ranet organisert, brutal, bevisst kriminalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes de skulle fått samme strenge straff som politimannen som myrdet Tonny Askevold.

"Alexandra sier hun tilkalte politiet etter ønske fra moren fordi Tomasz Wacko oppførte seg truende overfor henne."

 

Drapet ble ikke begått med vilje. Det var nødverge.

5748279[/snapback]

Nå siterer du noe som har med en helt annen sak enn den jeg nevnte. Den viser derimot det samme: politifolk i Norge kan myrde hvem de vil uten å bli straffet for det.

Lenke til kommentar
Jeg synes de skulle fått samme strenge straff som politimannen som myrdet Tonny Askevold.

"Alexandra sier hun tilkalte politiet etter ønske fra moren fordi Tomasz Wacko oppførte seg truende overfor henne."

 

Drapet ble ikke begått med vilje. Det var nødverge.

5748279[/snapback]

Nå siterer du noe som har med en helt annen sak enn den jeg nevnte. Den viser derimot det samme: politifolk i Norge kan myrde hvem de vil uten å bli straffet for det.

5748883[/snapback]

Skjer drapet den andre veien fører det til 21 år i fengsel :no: litt av et samfunn vi lever i!

Lenke til kommentar
Jeg synes de skulle fått samme strenge straff som politimannen som myrdet Tonny Askevold.

5747590[/snapback]

 

vel det er jo uaksomt drap men forbauser meg at den politimannen gikk fri og at saken henlegges på bevisets stilling tross faste beviser og øyenvitner

 

nokas er overlagt drap

Lenke til kommentar

Her er at par artikler med tanke på hva politiet gjør i drapssaker der kun sivile personer er involvert (og IKKE en politimann o.l.), og hvor stor strafferammen er for drap skjedd under særdeles skjerpende omstendigheter (les:tilnærmet henrettelse). 13 år for forsettlig drap, Mange drapsmenn går løs

Litt å tankevekkende når en ser hvor mye ressurser politiet har brukt på Nokas saken.

Lenke til kommentar
Jeg synes de skulle fått samme strenge straff som politimannen som myrdet Tonny Askevold.

5747590[/snapback]

 

vel det er jo uaksomt drap men forbauser meg at den politimannen gikk fri og at saken henlegges på bevisets stilling tross faste beviser og øyenvitner

 

nokas er overlagt drap

5749841[/snapback]

FEIL, de tiltalte i Nokas saken ble dømt for ran med døden til følge! Står ingenting om overlagt drap så vidt jeg kan se...

 

Den saken med politimannen som slapp fri er et eksempel på hvordan det ender når drapet skjer den veien. Hadde personen drept politimannen i stedet for, hadde det nok ventet 21 års fengsel!

Lenke til kommentar

Det er forskjell på at noen dør i konfrontasjon med politiet, og at ranere skyter vilt rundt seg og dreper folk.

 

Selvsagt hadde personen fått fengsel hvis han drepte politimannen og ikke omvendt. Men når politimannen dreper noen så er det ikke sikkert det var overlagt. Det kan ha vært nødverge, el.l.

Lenke til kommentar
Her er at par artikler med tanke på hva politiet gjør i drapssaker der kun sivile personer er involvert (og IKKE en politimann o.l.), og hvor stor strafferammen er for drap skjedd under særdeles skjerpende omstendigheter (les:tilnærmet henrettelse). 13 år for forsettlig drap, Mange drapsmenn går løs

Litt å tankevekkende når en ser hvor mye ressurser politiet har brukt på Nokas saken.

5749900[/snapback]

 

Du har et godt poeng der, og retter søkelyset mot noe viktig. Men mener du at av nettopp den grunn som du nar nevnt så skulle de ikke brukt så mye ressurser på Nokas-saken? I en perfekt verden så skulle alle drap blitt behandlet likt, men når du dreper en politimann så angriper du faktisk en representant for den norske stat.

Jeg rynker hvertfall ikke på nesen over ressursbrusen i Nokas-saken, jeg rynker heller på nesen over manglende ressursbruk i andre saker.

Lenke til kommentar
Her er at par artikler med tanke på hva politiet gjør i drapssaker der kun sivile personer er involvert (og IKKE en politimann o.l.), og hvor stor strafferammen er for drap skjedd under særdeles skjerpende omstendigheter (les:tilnærmet henrettelse). 13 år for forsettlig drap, Mange drapsmenn går løs

Litt å tankevekkende når en ser hvor mye ressurser politiet har brukt på Nokas saken.

5749900[/snapback]

 

Du har et godt poeng der, og retter søkelyset mot noe viktig. Men mener du at av nettopp den grunn som du nar nevnt så skulle de ikke brukt så mye ressurser på Nokas-saken? I en perfekt verden så skulle alle drap blitt behandlet likt, men når du dreper en politimann så angriper du faktisk en representant for den norske stat.

Jeg rynker hvertfall ikke på nesen over ressursbrusen i Nokas-saken, jeg rynker heller på nesen over manglende ressursbruk i andre saker.

5756307[/snapback]

Jeg mener at det er feil å bruke så mye ressurser på Nokas saken hvis de ikke har planer om å bruke like store ressurser på andre saker, sammenlignet med lignende saker tidligere er også ressursbruken i Nokas saken ganske så stor. Så vi er egentlig enige der.

Men lurer på om de hadde brukt like mye ressurser hvis det var en sekretær fra Stavanger kommune som ble drept? Den sekretæren der hadde vel også strengt tatt vært en representant for den norske stat.

Som vi alle har blitt fortalt opp igjennom årene, når vi er utenlands representerer vi den norske kultur og stat og derfor bør vi oppføre oss noenlunde bra. Men hvis vi blir angrepet her hjemme av en eller annen desperado så er vi ikke en like stor representant for staten....

En annen sak som var oppe på nyhetene i dag er den personen som klikka på trikken i Oslo i 2004 nå går fri rundt i byen. Noen få måneder med psykologisk behandling og han er en fri mann. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...