Medisinmannen Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hei! Sitter her og laster ned (ikke noe warez ) og det går ganske greit. 500kb/sek. MEn jeg lurer på hvordan man finner maks nedlastnings hastighet. Er dette riktig: Jeg har 5mb linje. 5000 / 8 = maks nedlastnings hastighet. Er dette riktig? Takker for hjelp Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Ja, det blir omtrent rett. Du kan jo sjekke med et speedometer den faktiske hastigheten din. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Ja, det er det, men du kan teste den på "speedometer" som bl.a. hardware.no også har i menyen på toppen av siden. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 det er riktig, men kan varriere på linja til serveren du laster ned fra, du kan jo bare få max linje av hva den er på og max av din. hvis du skjønner. så du får ikke alltid full pott. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Kan stemme det. Det er forresten viktig å avbryte all nedlasting og opplasting før du kjører speedometer. Dette for å få mer nøyaktige resultater. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) På papiret skal du kunne frå 625 kiloByte i sekundet ned, men dette forutsetter at du faktisk får den farten som er lovd, noko som ikkje alltid er faktum, spesielt når farten stig. Beste måten å finne dette ut på er ved å ta ein hastighetstest, populært kalt speedometer. Hw.no, Dinside.no og Itavisen.no har alle speedometer som du kan teste med. Det resultatet du får der kan du dele på 8 og då får du den høgaste farten du kan forvente deg. Å få 625 kB/s med BitTorrent er ikkje alltid like lett, det krever ein del frå dei som deler. Det heile går jo ut på at folk brukar sin upload til å sende deler av filene til deg, så dersom det ikkje er nok til å kunne sende 5Mbit/s til deg vil du ikkje kunne oppnå denne farten. Endret 10. mars 2006 av zeph Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 skal egentlig ha 8mbit, men jeg bor langt fra serveren, som gjør at jeg bare får 5mbit. Dette viste jeg da jeg bestilte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå