Boddiz_ Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Er på utkikk etter noen høytalere jeg kan ha i dashbordet på min golf. Har tatt ut original høytalerne siden disse var sprengt. Har målt disse til 8,7 cm i diameter, men jeg finner ingen nettbutikker som selger slike... Det eneste jeg har funnet er Sony XS-A827 og Sony XS-GF8720I , men de er ikke på lager.... Hvor kan jeg få tak i 8,7cm høytalere? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Mange steder Vil anbefale deg å gå for en koaks-modell, og supplere med en 6" midbass i dørene. Autocustom har 3.5-tommere fra både Soundstream og Earthquake i flere forskjellige prisklasser. Ring dem og hør hva de anbefaler: tlf. 33 32 39 89 Bilradiospesialisten har 3,5-tommere fra Rockford Fosgate (og sansynligvis også JBL, selv om ikke de står listet på nettbutikken). Styr unna Lightening Audio, med mindre du er glad i elendig, pistrete lyd. Hertz har også både 3.5-tommers koakser og en mellomtone i samme størrelse. Im Endret 10. mars 2006 av epifant Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Mange takk for svar! Endelig funnet det jeg var på utkikk etter Skal gå for en coax-modell. Men tror ikke jeg skal supplere med med midbass - lar subben ta seg av de frekvensene... Men hvorfor ikke Lightning Audio? Dårlig erfaring med deres produkter? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Dersom du deler mellom en 3,5-tommer og f.eks. en 10-tommer risikerer du fort å få "hull" i lydbildet. Hvor ille det er kommer an på hvor "kresen" du er, men det var derfor jeg foreslo midbassen. Hullet kommer av at 3,5-tommerne ikke klarer å matche trykket fra sub`en, og da blir som regel midbassen det frekvensområdet som blir skadelidende. Men som sagt, det er ikke sikkert du bryr deg om det.. Dårlig erfaring med Lightening-produkter? Ja, helt klart. De låter tynt, pistrete og "skjærende", tåler lite effekt før lyden forandrer seg og er i mine mening ikke verdt emballasjen de kommer i. Mulig de er like bra som andre høyttalere i samme prisklasse, men spar heller opp til noe bedre. En bil til 3000,- er som regel like bra som en annen bil til samme pris, men begge to er uansett dårlige biler Endret 12. mars 2006 av epifant Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg er klar over at det blir et "hull" i lydbildet. Er ganske kresen når det gjelder lyd vil jeg si. men jeg har en tendens til å "ikke like" mellomtone frekvensene så jeg tror ikke jeg tar det så tungt men jeg skal sjekke hvor "stort" "hullet" blir så skal jeg vurdere dette og vurdere hvor tykk lommeboka er... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå