Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kan jeg få tak i 8,7cm høytallere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange steder :w00t:

Vil anbefale deg å gå for en koaks-modell, og supplere med en 6" midbass i dørene.

Autocustom har 3.5-tommere fra både Soundstream og Earthquake i flere forskjellige prisklasser. Ring dem og hør hva de anbefaler: tlf. 33 32 39 89

Bilradiospesialisten har 3,5-tommere fra Rockford Fosgate (og sansynligvis også JBL, selv om ikke de står listet på nettbutikken). Styr unna Lightening Audio, med mindre du er glad i elendig, pistrete lyd.

Hertz har også både 3.5-tommers koakser og en mellomtone i samme størrelse. Im

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Mange takk for svar! Endelig funnet det jeg var på utkikk etter :thumbup:

Skal gå for en coax-modell. Men tror ikke jeg skal supplere med med midbass - lar subben ta seg av de frekvensene... :cool:

Men hvorfor ikke Lightning Audio? Dårlig erfaring med deres produkter? :hmm:

Lenke til kommentar

Dersom du deler mellom en 3,5-tommer og f.eks. en 10-tommer risikerer du fort å få "hull" i lydbildet. Hvor ille det er kommer an på hvor "kresen" du er, men det var derfor jeg foreslo midbassen.

Hullet kommer av at 3,5-tommerne ikke klarer å matche trykket fra sub`en, og da blir som regel midbassen det frekvensområdet som blir skadelidende. Men som sagt, det er ikke sikkert du bryr deg om det..

Dårlig erfaring med Lightening-produkter? Ja, helt klart. De låter tynt, pistrete og "skjærende", tåler lite effekt før lyden forandrer seg og er i mine mening ikke verdt emballasjen de kommer i. Mulig de er like bra som andre høyttalere i samme prisklasse, men spar heller opp til noe bedre. En bil til 3000,- er som regel like bra som en annen bil til samme pris, men begge to er uansett dårlige biler ;)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det blir et "hull" i lydbildet. Er ganske kresen når det gjelder lyd vil jeg si. men jeg har en tendens til å "ikke like" mellomtone frekvensene så jeg tror ikke jeg tar det så tungt :hmm: men jeg skal sjekke hvor "stort" "hullet" blir så skal jeg vurdere dette og vurdere hvor tykk lommeboka er... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...