Gå til innhold

Hvilken laptop bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny laptop til max 10.000 (Gjerne billigere)

 

Jeg er student (informatikk) og trenger en laptop som jeg kan ha med på uni.

Den må ha minimum 60GB hard-disk, være utstyrt med wlan med god rekkevidde, samt ha en prosessor som tåler vanlig påkjenning , dvs surfe på nettet, word, textpad/javaworkshop etc samtidig. Må også ha minimum 512 mb minne.

 

jeg har stasjonær pc fra før av - som jeg bruker hjemme ... derfor har jeg ingen behov for "gaming"-skjermkort i laptop .. men fint om enkle spill som Civ 3 , CM02/03 etc kan spilles så jeg har noe å slå ihjel tiden med når jeg er ute å kjører tog trondheim - Lillehammer osv.

 

batterilevetid er viktig ... Bør ha minst 3-4 timer på vanlig bruk.

 

Og sist men ikke minst .... Pcen må være musestille ... Jeg hadde tidligere en HPZE5413EA som hadde vifter som konstant suste .. Dette er ikke aktuellt ¨å ha på ny pc.

 

Jeg har selv surfet litt rundt og har litt lyst på en av disse to:

 

Toshiba Satellite Pro M70 15.4"WXGA, PM 740,512MB, 60GB, DVD±RW, WLAN, XPP

 

(Her vil det sannsynligvis bli å kjøpe en rambrikke til for å få 1 gb og dermed samme pris ca som pcen under)

 

HP Pavilion dv5054 15.4"WXGA, Turion ML-32,2x512MB,80GB,DVD±RW,WLAN,XPH

 

 

Noen anbefallinger?

 

Og har noen eventuellt andre laptoper de har kjøpt og er strålende fornøyd med som ligger i prisklassen 8000-10000 så vil jeg gjerne ha gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som om vi leter etter noe av det samme i laptop.. har selv drevet á soke litt, likte den siste du hadde der.... du kan jo se pá noen jeg vurderer og, kansje de kan vaere interesant fár deg og... her er linken til tráden min.... postet ogsá 5 laptoper der i ca 10 000 kronersklassen

tráden min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...