yen Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg har nettopp fått min første bærbare ,Acer Aspire 1641,nydelig maskin,takk til de som anbefalte den.Men som total nybegynner må jeg bare krype til korset og innrømme at jeg har et problem:når jeg skal se film på den får jeg ikke bildet til å fylle hele skjermen,det ligger bare midt på skjermen med en stor ramme rundt.Jeg har prøvd å klikke på alt som ser relevant ut,men uten hell.Hva er det jeg gjør galt - har det evnt. noe med oppløsningen på skjermen å gjøre?Har prøvd å bruke hjelp-funksjonen,men finner ikke løsning der. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Den sorte rammen rundt bildet kommer rett og slett av formatet på film-filen. Hvis filmen er i 4:3-format, vil du få sorte kanter på sidene. Med 16:9-format vil du få sorte kanter over og under. Det finnes nok flere avspillingsprogrammer som kan strekke bildet. Selv bruker jeg Cyberlink PowerDVD, fordi det gjør den beste jobben til akkurat det. Jeg anbefaler at du prøver programmet før du eventuelt anskaffer det. Du kan laste ned en trail-versjon her. Lenke til kommentar
yen Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Den sorte rammen rundt bildet kommer rett og slett av formatet på film-filen. Hvis filmen er i 4:3-format, vil du få sorte kanter på sidene. Med 16:9-format vil du få sorte kanter over og under. Det finnes nok flere avspillingsprogrammer som kan strekke bildet. Selv bruker jeg Cyberlink PowerDVD, fordi det gjør den beste jobben til akkurat det. Jeg anbefaler at du prøver programmet før du eventuelt anskaffer det. Du kan laste ned en trail-versjon her. 5732532[/snapback] Hei,takk for svaret,jeg er klar over at de to formatene vil gi forskjellige ramme,men det er bare det at når jeg legger i en 16:9 film så har jeg fremdeles en bred ramme på hver side,sikker en 5 - 6 cm ,bildet er kort og godt altfor lite hvis du skjønner hva jeg mener,prøver å trykke hvor det står "vis fullskjerm " men det hjelper ikke . Lenke til kommentar
ols Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det programmet jeg bruker mest til film er mediaplayerclassic (har ikke noe med microsoft å gjøre). Størrelsen av bildet kan kontinuerlig reguleres med et tastetrykk. Kan zoome inn utover skjermstørrelsen også. Gratisprogram, mye brukt. Prøv det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå