Gå til innhold

Vil dette minnet funke bra på AMD?

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt OCZ XTC 2x1024MB PC4000 3-4-3-8 fra netshop, men i ettertid ser jeg dette er spesielt laget for Intel prosessorer. Vil det være helt på jordet å kjøre disse i et AMD oppsett? Ville de Platinum brikkene vært bedre?

Og viktig: Vil disse klare PC3200 på samme timings som PC3200 Platinum brikkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først noen linker:

Prisguide på minnet

Min PC

Flere sier til meg at der er dårlige timing verdier på dette minnet. Jeg blir litt irritert og har lyst til å kjøpe ny ram. Har kjørt Windows XP x64 Edition og spilt litt. Føler at systemet er veldig stabilt og kjører raskt nok for meg.

For de late: Har AMD Opteron 150 (2,4GHz) fabrikkkjøler og fabrikksettings på et nForce4 basert hovedkort (ASUS A8N-SLi Deluxe).

Lenke til kommentar

OCZ har to forskjellige sett med 2GB PC4000 minne. Et EL (Enhanced Latency) sett med 3-4-3-8 timings, og ett EB (Enhanced Bandwith) sett med 3-3-2-8 timings. Det merkelige er at EL-settet har dårligere timings en EB-settet. Du har altså EL-settet. Det eg har sett av resultater er at EB-settet er veldig mye bedre til overklokking, og mye bedre en EL-settet. Men så er det også vesentlig dyrere da.

Dersom du ikkje skal klokke PCen din er vel OCZ PC32000 Platinum edition EL 2-3-2-5 timings noe av det beste som finnes. Eg har disse sjøl og er veldig godt fonøyde med brikkene. Sjølv om de ikkje klokker spesielt godt er de fullstendig skuddsikre. Eg har hærjet ganske mye med brikkene, men de har aldri gitt meg problemer og er dønn stabile :thumbup:

Lenke til kommentar
Først noen linker:

Prisguide på minnet

Min PC

Flere sier til meg at der er dårlige timing verdier på dette minnet. Jeg blir litt irritert og har lyst til å kjøpe ny ram. Har kjørt Windows XP x64 Edition og spilt litt. Føler at systemet er veldig stabilt og kjører raskt nok for meg.

For de late: Har AMD Opteron 150 (2,4GHz) fabrikkkjøler og fabrikksettings på et nForce4 basert hovedkort (ASUS A8N-SLi Deluxe).

5739788[/snapback]

Vel, du kjører helt standard timings da. Du kunne jo forsøkt å slå ned hastigheten for å få ned timings. Menneh, så lenge du ikke skal klokke, så vil du nok ikke merke noen forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...