lab161 Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Jeg ønsker å slette HD å instalere Xp på nytt! Jeg tok en titt i BIOS (DOS) og dette var ulikt win98. Jeg er vant til å kunne skrive "format c" også er jeg avgårdet. Kan noen hjelpe Lenke til kommentar
kindings Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Dersom du starter en "fresh" innstallasjon vil du få opp alternativ underveis om hvilken partisjon du vil innstallere på. Velg samme partisjon som du har XP på, på samme meny vil du kunne velge om du vil formatere denne partisjonen. Det beste er å boote fra CD, start fra windows krever at du gjør "riktige" valg for å få opp dette alternativet. Lenke til kommentar
lab161 Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Jeg formaterte og greier når jeg instalerte xp. Hadde win98 tidligere. Men tiltross for formatering er amsse gamle filer og programmer fortsatt med. jeg ønsker en fullstendig ny instalering fra en tom HD. Men hvordan.... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Oppstartsdiskett > Formater > ny installasjon > burde funke? Lenke til kommentar
lab161 Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 oppstartsdisket i xp? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Sett i en diskett > høyreklikk > format > Lag oppstartsdiskett Lenke til kommentar
kindings Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Høres rart ut.. Du skal kunne boote fra CD dersom systemet ditt tillater det, dvs du trenger ikke oppstartsdisk. Dersom det er igjen programfiler etc, gjør du noe feil. I samme vindue som du velger innstallasjons partisjon skal du få opp alternativ om å formatere(slette alt og velge filsystem) og innstallere på partisjonen du velger. Det er i hvertfall det jeg gjør og har gjort siden NT4.0. Lenke til kommentar
HemiCuda Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Bruk oppstarts diskett fra Win98 funker fint... Lenke til kommentar
HeLLfire Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Stemmer det kindings sier. Bare boot på WinXp cd'en, og følg instrukjsonene på skjermen for å slette & installe WinXp på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå