Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrenset eller ingen forbindelse..

Anbefalte innlegg

Hei. Prøvde å søke på forumet, men fant ingen løsning på dette problemet.

Er litt usikker på hvem netverkskort det er på maskinen, men os er xp home ed sp2. Noen som har en løsning på hvordan å fikse dette ?

status på netverkstilkoblingen er : "Begrenset eller ingen forbindelse"

Forresten

Dette skjer på begge netverkskortene (ene intrigrert og en ekstern).

Virker heller ikke som om det er linja eller routern som kødder da jeg bruker den samme linja nå.

Endret av nasum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bruker å få denne meldingen når en har kontakt med nettverket, men ikke får tildelt noe IP adresse. Dette som oftest fordi en DHCP server ikke er tilgjengelig, at din pc ikke har "kontakt" med DHCP server eller at DHCP server ikke vil dele ut en adresse til din maskin, av en eller annen grunn.

Vet du om det finnes en DHCP server på nettverket? Om ikke så bør du sette en ip adresse på nettverkskortet.

Edit:

Hvilken leverandør har du og hva begynner IP adressen på maskinen det fungerer på med? Trenger bare de tre første gruppene med tall.

Endret av aod
Lenke til kommentar
En bruker å få denne meldingen når en har kontakt med nettverket, men ikke får tildelt noe IP adresse. Dette som oftest fordi en DHCP server ikke er tilgjengelig, at din pc ikke har "kontakt" med DHCP server eller at DHCP server ikke vil dele ut en adresse til din maskin, av en eller annen grunn.

Vet du om det finnes en DHCP server på nettverket? Om ikke så bør du sette en ip adresse på nettverkskortet.

Edit:

Hvilken leverandør har du og hva begynner IP adressen på maskinen det fungerer på med? Trenger bare de tre første gruppene med tall.

5732030[/snapback]

Tja.. jeg fikk i oppgave til å fikse denne maskinen, for det er samme problem hos folka som eier den. De har chello som isp og jeg har Telenor (jeg prøver å fikse maskinen hjemme hos meg). Så problemet er nok generelt, men ja. Den er koblett opp mot en router med dhcp ja.

`såvidt jeg har skjønt kom problemet helt plutselig etter et virus angrep eller noe.. sjekket loggen til antivirus greia, men fant ikke ut av hvem virus det var. Så problemet ligger nok i windows, da jeg prøvde å legge inn nye drivere til begge netverkskorta, uten noe som helst resultat. Den finner ikke dhcp uansett liksom.

Husker jeg hadde et lignende problem med win2k pro , men fikk aldri fikset det. Kjørte bare en format på den. Grunnen til at jeg peser er at jeg hater å ta backup på andres filer for så å formatere.'¨

edit: dns suffixen er alfanett.no her

og ip'en er 62.16.194.212

Endret av nasum
Lenke til kommentar
Prøv å fornye IP'en i CMD med "Ipconfig /renew". Dersom dette ikke går, sjekk at nettverkskortet kan mottat IP automatisk.

Kan tyde på at IP'en til nettverkskortet ikke samsvarer med IP-poolen på router.

5732987[/snapback]

Tja... dette har jeg prøvd, men virker ikke som det har noe å si da dette problemet kvarstår, dessuten skal den jo oppdatere ip hver gang den starter maskinen.

Lenke til kommentar

Det er en offisiell ip addresse du skriver, så vet du hvor mange ip addresse de kan få utdelt? En eller flere? Er det en så vil ikke maskin 2 får noen, og du får den meldingen du skrev i første post.

Om du har mulighet og har en ruter med dhcp (en annen en det som er levert av ISP) så kan jo du koble den til på den og se om den får tildelt en adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...