Gå til innhold

Artikler: Minitest av SE K800i

Anbefalte innlegg

Og hva er batterikapasiteten hvis den aktivt brukes som mp3 spiller? Da må man vel bytte batteri en gang i halvåret siden man må lade selv om batteriet ikke er helt tomt. Få inn batterier som tåler å bli ladet selv om de er over halvfulle, slik som QTec telefonene (og lignende) bruker.

5739931[/snapback]

Vel, Sony Ericsson K800i (og K750i, W800i osv..) bruker alle lithium-ion eller lithium-polymer batterier som du kan lade selv om de er halvfulle.. og dette er nøyaktig samme batteritype bl.a. QTek, i-Mate og de fleste andre mobilprodusenter bruker i mobilene sine i dag (Nokia, Samsung, Benq-Simens, Motorola osv..).. så forstår ikke poenget ditt her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For min del er det ikke noe vits å kjøpe slike telefoner før de kommer med fast minne (ikke harddisk) som har 8+ GB plass.

5739931[/snapback]

Da tror jeg du må vente en stund. Inntil videre vil prisen på en slik telefon bli veldig mye dyrere som følge av 8+ GB internminne, noe jeg tror de færreste har behov for. Resultatet av såpass store økte kostnader blir vel bare at langt færre kjøper telefonen vil jeg tro.

Personlig synes jeg i såfall det er bedre at de gir ut telefonene med forholdsvis lite minne kombinert med plass til minnekort, slik at telefonen i utgangspunktet kan ha en lav utsalgspris samt muligheten til å utvide med mer minne for de som har behov for det.

Omtrent som de gjorde med K750i med andre ord, bortsett fra at de burde latt være å gi med det 64MB-minnekortet som følger med telefonen og heller økt internminnet tilsvarende istedet, slik at man ikke automatisk mister de 64MB-ene når man bytter ut minnekortet med et større et.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Noen nærmere dato om når K800i og K610i kommer på markede?

6002564[/snapback]

K800i er ventet første halvdel av juni mens K610i kommer første halvdel av juli ca.

Noen som vet hva A2DP er?

6142714[/snapback]

Advanced Audio Distribution Profile - stereo lyd via blåtann. ;) Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Har høyttaleren stero?

6142894[/snapback]

Har ikke hørt noen annet enn mono, og det ville ikke være rart siden dette er en telefon med fokus på bilder, ikke musikk. Uansett, stereo fra telefonens høyttaler kan umulig være avgjørende for om du kjøper telefonen, for om du skal høre musikk vil det i 99 % av tilfellene være gjennom høretelefoner (om du ikke er tolv og hører gjennom høytaleren på bussen og alle andre steder du ferdes).

A2DP er derimot konge for den som liker å høre på musikk uten ledninger. :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...