bowlnut Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Har Maxtor HDD med Abit KT7-Raid. Har kjørt WinXP lenge uten problem. Skaffet meg to identiske HDD'er til for å utnytte Raid. Under installering av XP går alt helt greit helt til valg av filformat. Jeg kan velge NTFS eller Fat32. Uansett hva jeg velger så er neste trinn en scan av C, og da henger den. Installasjon av Win98 og WinMe på Raid fungerer bra, bare ikke WinXP. Derfor må jo dette være software relatert. Eller?? Bios'er og drivere er oppdatert. All hjelp mottas med STOR takk! Lenke til kommentar
GunnarK Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Har og Win XP på et hovedkort A-bit KT7-RAID denne henger seg opp etter at den har gått i hvilemodus. samt at den har oppført seg meget rart etter at jeg la inn Raid funksjonen. Har du funnet noen løsning på problemet ditt ? Lenke til kommentar
bowlnut Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Nei, ikke enda. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Du fikk i alle fall installert XP på Raid. Kjører du Raid-0 eller Raid-1? Gikk installasjonen smertefritt? Lenke til kommentar
OBF Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Har tilsvarende MB, men ikke installert RAID. Men jeg har fått veldig mye hjelp fra denne linken: http://www.sudhian.com/faqs.cfm/fid/2.sud Skulle ikke forundre meg om den kan hjelpe deg også. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Du må jo installere driverne for RAID-kontrolleren FØR du kan innstallere Windows. Akkurat i det instalasjonen starter (blå skjerm) trykker du F6. Så stapper du disketten med driverne på inn og installerer disse. Driverne ligger på cd-plata til hovedkortet. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 XP spør om du vil installere software til evt. scsi o.l, her må du velge ja (trur et er riktig med f6) WinXP spør om disketten med drivere. Lenke til kommentar
bowlnut Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Ja, jeg vet hvordan jeg skal installere drivere. Abit bios er versjon 7N med Highpoint bios v2.31 embedded. Under installering blir Highpoint driver v2.31 brukt (ja, jeg trykker på F6). Driveren blir så lastet og jeg kan formatere og velge filformatet på HDD'ene. Så begynner scanningen av C:, og det er her den henger. Det er kun XP på Raid som henger. '98 og ME funker fint på Raid, det samme med XP uten Raid. Paul's FAQ er benyttet flittig og problemet er også postet på forumet der. Så langt ingen løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå