Xperia X10 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Hei, skal nå koble mitt videokamera til pc via firewire kabel. Jeg har koblet i kabelen, skrudd på kameraet - satt på kameraet i avspillningsmodus (som er riktig) OG FÅR INGEN RESPONS! Rett og slett så finner ikke windows kameraet! En annen ting som kan gi deg som leser en ledetråd er at i nettverkstilkoblinger - i kontrollpanel - så var det en tilkobling som het 1394-tilkobling. Denne er nå aktivert. Men når jeg sjekker status for den så har den ikke mottatt eller avgitt noen pakker Noen som vet? Endret 11. mars 2006 av magenuss Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Så enten er det altså 1394 koblinga mi som ikke fungerer - fordi statusen over tilkoblingen sier at det ikke er blitt gitt eller mottatt noen pakker. Eller så er det driverne til kameraet mitt som ikke har blitt installert. Jeg tviler egentlig på det, siden windows reagerer ikke når jeg skrur på kameraet + putter i kabelen! Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Har funnet ut at problemet er at windows ikke oppdager enheten, så det må være feil på tilkoblingen. Noen som har noen ideer hva jeg kan gjøre?! Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Prøv en annen kabel. Prøv å koble kameraet til en annen pc. 1394 er firewire. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Takk, skal gjøre det. Men det funket med samme kabel og kamera hos en annen kamerat sin pc for et år siden :/ Han hadde da SP1, jeg har SP2... Kan det ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Henger meg på denne, kjøpte firewire kort i stad, monterte de i pcen.. Ingenting skjedde.. Ingenting skjer når jeg kobler til kamera og skrur på dette heller.. Hva kan forårsake det? Virker ikke som pcen merker ny hardware.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 bumpa.. Noen som har noen tips? Jeg får ikke windows til å registrere firewire kortet.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Dårlig med respons her.. Feilen kom etter at jeg byttet hovedkort til et asus A8N-E, før vare det bare å koble kamera til firewire kortet, det sa pling i windows og kamera ble oppdaget.. Med det nye hovedkortet skjer det ingenting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå