Gå til innhold

Forskjell på DCR-HC94E og DCR-HC96E?

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen mellom Sony DCR-HC94E og Sony DCR-HC96E? Og er de forskjellene verdt de ca 500 kr som er prisforskjellen?

Og denne dockingen skriver Sony ingenting om. Hvilke porter har den? Er det slik at man f eks må bruke den når man vil bruke FireWire?

Hvordan er det med ekstern mikrofon for disse kameraene? De har ingen mikrofoninngang, men en "active interface shoe". Hvilke muligheter har jeg for tilkobling av mikrofon der?

Hvordan er disse kameraene i forhold til forgjengeren DCR-HC90E?

Og til slutt: Noen som har erfaringer med disse kameraene eller vet noe positivt/negativt om dem?

Ble ganske mange spørsmål dette, men jeg håper noen vil svare på iallfall noen av dem :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp anskaffet meg DCR-HC96.

Svar på dine spørsmål:

Handycam station inneholder følgende porter:

-Firewire (i.LINK)

-USB

-A/V

i tillegg til strømmen (DC inn)

Det må bruke stasjonen for å bruke Firewire, USB og A/V (Dessverre...)

Men heldigvis kan du lade kameraet uten stasjonen. Kamerat har DC-inn kontakt.

Når det gjelder mikrofon, holder jeg på å sjekke dette, men i følge brukerveiledningen kan man kople til en ekstern mikrofon til Active Interface Shoe. Hvorvidt denne kan brukes til vanlig innspilling, eller om den kun kan brukes til å legge til lyd på et allerede innspilt bånd, er jeg usikker på.

Jeg har ingen anelse hva forskjellen på dette og HC94 er. De ser temmelig like ut i spesifikasjonene i hvertfall.

Har så vidt prøvd kameraet, og har et godt førsteinntrykk. Bildekvaliteten ser veldig bra ut, og det er flott med LCD-skjerm i 16:9 format.

PS! For å ta stillbilder må man ha et Memory Stick Duo-kort eller et Memory Stick Pro Duo-kort, og dette følger IKKE med kameraet.

Endret av oyvindpe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...