Gå til innhold

Dell Latitude D600 - proprietær minne?

DidzisK

Anbefalte innlegg

Jeg ser at 200-pin DDR SO-DIMM på 1024 Mb selges helt ned til 858 kr (Kingston Value RAM).

Går jeg på minnekonfigurator hos MPX.no, finner jeg "Kingston 1024MB SODIMM DDR PC2700 for Dell notebooks" for 2145 kroner. Det står i beskrivelsen at de garanterer at denne kommer til å fungere med D600.

Dell skal ha 6298 kr for "DELL - 1 GB Memory Module for Dell Latitude D600 / D505 Notebooks (1x1024MB)". Og denne prisen får man bare fordi de har en eller annen form for salg akkurat nå - normalpris er på 7381 kr!

Altså, Dell tar 8 ganger høyere pris enn det jeg ser som "normal pris". Spørsmålet mitt er - er det virkelig en forskjell mellom disse minnemodulene, slik at de mest vanlige ikke kan brukes i en Dell? Eller er det bare en brandnametriks for å lure folk for pengene? Jeg har virkelig lyst på 2 Gb (maskinen skal brukes til programmering / kompilering / testing når jeg av og til er på fart), men jeg har en liten "mistanke" at det blir litt vanskelig med aksept fra sjefen å bruke 14000 på minneoppgradering.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke kjøpe minne fra Dell, jeg har selv en D600 som jeg har oppgradert minnet på og det fungerer helt toppers. Så det er bare å løpe å kjøpe :)

5787354[/snapback]

Tusen takk for svaret! Bare for å presisere - kjøpte du noe som het bare "200-pin DDR SO-DIMM" eller en "spesialmodell" med "for Dell" i navnet? Altså kan jeg kjøpe den for 858 kr?

Lenke til kommentar
Du trenger ikke kjøpe minne fra Dell, jeg har selv en D600 som jeg har oppgradert minnet på og det fungerer helt toppers. Så det er bare å løpe å kjøpe :)

5787354[/snapback]

Tusen takk for svaret! Bare for å presisere - kjøpte du noe som het bare "200-pin DDR SO-DIMM" eller en "spesialmodell" med "for Dell" i navnet? Altså kan jeg kjøpe den for 858 kr?

5787478[/snapback]

Du trenger ikkke noen spesialmodell for dell, så lenge de tilfredstiller modellen din, altså lenge det er "200-pin DDR SO-DIMM" med min 266MHz/PC2100 så skal det fungere ypperlig. Selv kjøpte jeg std. kingston brikker hos MPX til min.

Lenke til kommentar

HWL: Tusen takk, det var det jeg trengte å vite! Jeg går for din løsning.

Ladort: Takk, men akkurat disse (KTD-INSP8200/1G og KTD-INSP5150/1G) er de man får for 2145 hos MPX... Oops! Jeg sjekket nå og nå er de nede på 172$ = 1350kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...