Samcki Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Har nå gått til annskaffelse av vannkjøling, men lurer på om vannkjøling av chipsett er nødvendig? Er det noen som har fått ut ekstra resultater på overklokking grunner vannkjøling på chipsett? Endret 10. mars 2006 av Samcki Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hvis du ikke er en hard-core overklokker så burde det ikke være nødvendig med chipsett-vannkjøling. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Er greit dersom du har chipset med vifte på, men har du en passiv kjøleribbe skal den holde for de fleste. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) vannkjøing av chipset er ikke noe vits i for de aller aller fleste. Du kan skvise ut et par ekstra MHZ på FSB derso mdu har ekstra bra kjøling, men siden du ikke har noen god grunn til å kjøre en CPU i nærheten av hva hovedkortet klarer, så er det liten vits. Hovedsakelig er vannkjøling på northbridge bare en grei måte å unngå viftestøy på. Selv om de fleste northbridger klarer seg med en passiv påmontert kjøler da vel og merke... Min mening: northbridge bør være den siste delen i maskinen du bruker vannkjøling på. CPU, GPU, GPUram, HD, RAM, MOSFETs osv. er alle viktigere for et high-end system, men har du pengene så go ahead. Jeg er f.eks. så eksentrisk at jeg skal bruke en billig en på northbridge siden jeg vannkjøler absolutt alt annet likevel, og dermed ikke har noe slags airflow i mitt system (og jeg vil ikke ha vifte pga. støy). -Stigma Endret 10. mars 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå